Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av s_limstrand, mandag 02. mars 2015, klokken 23:42

« forrige - neste »

s_limstrand

Hei,

Synes ladehastigheten har gått noe ned etter siste oppdatering.
Ligger nå på ca 10 km/h ( 7,5 amp til batteriet ifølge visible Tesla)
Står på skjermen at den trekker 13 amp. Hvor går de resterende ca 6,5 amp?
Står ikke på varme i kupeen og den lader i en garasjekjeller med ca 6-7 grader i.

Noen andre som opplever det samme? Eller er det bare batteriet som varmes hver gang jeg har sjekket :)

GOS

Sitat fra: s_limstrand på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:40
Hei,

Synes ladehastigheten har gått noe ned etter siste oppdatering.
Ligger nå på ca 10 km/h ( 7,5 amp til batteriet ifølge visible Tesla)
Står på skjermen at den trekker 13 amp. Hvor går de resterende ca 6,5 amp?
Står ikke på varme i kupeen og den lader i en garasjekjeller med ca 6-7 grader i.

Noen andre som opplever det samme? Eller er det bare batteriet som varmes hver gang jeg har sjekket :)

Jeg har samme tilstander som deg i garasjen. Lader med 13 amp, 236 V og får 13km/h inn på batteriet. Jeg setter den stort sett alltid til alding når jeg parkerer, så dermed har jeg varmt batteri. Men nå i helgen satt jeg den på etter at den hadde stått der 1 døgn. Fikk da også 13 km/h inn på batteriet. Visible Tesla funker ikke lenger hos meg, så jeg vet ikke hva amp inn på batteriet er.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Sitat fra: s_limstrand på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:40
( 7,5 amp til batteriet ifølge visible Tesla)
Står på skjermen at den trekker 13 amp. Hvor går de resterende ca 6,5 amp?
Dette stemmer jo det. Husk at det er ca. 400v som leveres til batteriet (lavere med lav soc). Da er strømmen tilsvarende lavere samt at du har noe tap. Ved 16A vil strøm inn på batteriet ligge noe under 9A.

Starter du lading på kaldt batteri vil all energi gå med til varming av batteriet den første tiden før lading starter. Dermed får du da 13a trekk, og 0 km/t. Etterhvert som ladingen starter vil km/t øke, men siden det er en gjennomsnittsverdi siden bilen ble koblet til vil verdien være lav og stigende den første tiden. Det er kanskje det du har observert?

s_limstrand

var nok gjennomsnittsverdiene som satt meg ut.
Stoppet/startet ladingen, og nå er ladehastigheten 13,2 (ikke lang unna 14 som er det forventede/optimale)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA