Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkering Fornebu

Startet av thomase, torsdag 08. januar 2015, klokken 08:05

« forrige - neste »

thomase

Hei!

Jeg har hatt en Zoe på prøvekjøring i dag, og lurer litt på om noen av dere vet noe om hvordan prisene vil bli over nyttår? Vrakpant-rabatten varer vel bare ut året om jeg ikke tar helt feil.

Om jeg går for Zoe - bør jeg tegne kontrakt før eller etter nyttår?

torlie

Svekkelsen av kronekursen vil muligens spille inn, selv om jeg tviler på de tar sjansen på å øke prisen betraktelig som følge av dette, siden Renault allerede er noe mer "tungsolgt" enn konkurrentene. Vil anta en prisøkning på 3-5%.

Selv om kampanjen utgår ved nyttår, vil jeg anta nye kampanjer kommer i januar, enten i form av forlenget vrakant-rabatt, eller andre rabatter. Forrige kampanje var jo skrapelodd hvor man vant utstyrspakker.

Zoe er en aktuell bil for meg også, men jeg sitter litt på gjerdet.

Jeg ønsker å avvente primært grunnet;
- Se hvordan utbyggelsen av semi og hurtigladere blir
- Om de finner en løsning på schuko ladning (noe annet en den gule bøtta)
- Zoe kommer snart med oppgradert batteri/motor og forlenget rekkevidde på 30km.
- Setevarme får man vel allerede nå.
- Hva med DAB radio og Xenon/led?

2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

erik e

Pris  pris  pris  Renault må selges på pris. Bilen kan være like "bra" eller "bedre" men rykte er elendig. Prøv og selg en 3-5 år gammel Renault.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

TM

Enig med erik-e, men hvis konkurrentene justerer sine priser på grunn av valuasituasjone, så vil nok Renault følge etter. Det er helt greit,bare jeg får levert bilen min først  ;)

TM

Ser at Renault har publisert ny prisliste gyldig fra 1.1.2015. De endrer ikke prisen på bilene, men tillegget for supercharge har økt til 20.000.

kos

Hei ser at de har lagt på 10000 kr for toppmodellen. Dette var ventet da ingen er i nærheten av å kunne levere en 11 kw til denne prisen - var et kjempetilbud.  Så er det å se på vrakpanten og andre ordninger som Renault hadde til 1.1 om disse fortsetter. Vi som kjøpte bil i 2014, og ikke hørte på kririkken om lading har gjort et godt kjøp.

ZOE

Hvis ikke Leaf plutselig får dobbelt så lang rekkevidde over natten og bruktprisene raser...


TM

Det vil overraske meg om de kan fortsette med vrakpant-kampanjen eller rabatter i denne størrelsesorden, uten at de først øker prisene for å kompensere for den svake kronen. Men det er vel som i banknæringen hvor de store aktørene går foran.,Tipper at VW vil være blant de første til å øke prisene, men de freder kanske e-golfen inntil bråket med varmepumpene har lagt seg.

emil

Siden Zoe i prinsippet har blitt solgt med 10-20.000kr i prisavslag siste halvår og de nå øker prisen på 11kW ladestasjonen kan de fortsette med kampanjer som gir rundt 10.000kr i avslag, eller kanskje ny kampanje som gir med 10-15.000 i utstyr inkludert i prisen. Kanskje håper Renault nå at salget har stabilisert seg og at bilen "selger seg selv", selv med fortsatte ladeutfordringer.

Ser for meg at de som velger supercharge versjonen er de som har kraftig nok IT-nett hjemme og får en billig oppgradering/trafo. De som allerede har 400V og nok kapasitet vil spare penger på å handle 11-22kW ladestasjon andre steder.


kos

Hei - tror at de som ikke kjøpte seg en tesla i 2014 kommer til å se at det var dumt.
Som tesla eier sparte jeg ca 30 000 på lade stasjon hjemme + 25 000 + varkpant for noe som skulle i bosset.  Sum 58000. Solgte vraket sin dekk var nye sommer og vinter. 6000. Fikk dekker med for 11000 med dekkvarsler. Kjøpte bilen for 229700 - besparelser. Bil kostet ca 176 000. Om ikke dette var et kjempekjøp forstår jeg ikke noe - selv tvillingene blir ikke så mye billigere med dekk / felger og sensorer. 

emil

Du hadde spart enda mer på å ikke kjøpe Zoe...  :P

kos

Hei - siden jeg kjøpte teslaen og Zoe har jeg spart nesten det en Zoe koster i dag. Og det på under 13 mnd.
Noe å tenke på for de som fortsatt sitter å venter.

kos

Hei må legge til hadde vi kjøpt 2 hybrider ville differansen vært i pris vært med motsatt fortegn. Jeg ville antagelig betalt mer for bilene for 13 mnd siden enn det de koster i dag. Om jeg seller bilene i dag får jeg omtrent det samme som jeg har kjøpt de for totalt. Også det noe å tenke på for de som ikke ønsker seg elbil. Eller som fortalte meg at dette var et rent tapsprosjekt.

ZerOE

Sitat fra: TM på torsdag 01. januar 2015, klokken 20:40
Det vil overraske meg om de kan fortsette med vrakpant-kampanjen eller rabatter i denne størrelsesorden, uten at de først øker prisene for å kompensere for den svake kronen. Men det er vel som i banknæringen hvor de store aktørene går foran.,Tipper at VW vil være blant de første til å øke prisene, men de freder kanske e-golfen inntil bråket med varmepumpene har lagt seg.

Renault fortsetter med vrakpant-kampanjen. Foreløpig ut februar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA