Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmepumpe i praksis: Erfaringer, forbruk, rekkevidde og funksjon.

Startet av sølv-pilen, fredag 23. januar 2015, klokken 11:35

« forrige - neste »

sølv-pilen

Er min erfaring at når man kjøper en brukt bil som har fått noen år på veien, er det en knapp som skjelden virker skikkelig lenger, Rumpevarmeren på førersiden. Ettersom Rumpevarmer blir brukt så offensivt i El biler, betyr vel dette at man etter kun få år vil måtte påberegne reparasjon av denne?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Daeedor

#1
Feil på varmeseter har som regel lite å gjøre med hyppig bruk. :-[
Imidlertid har du rett i at dette ofte er feil på bruktbiler - dog er nok ikke Leaf mer utsatt enn andre tror jeg.
Slike feil oppstår vanligvis ved FEIL bruk av seter , f.eks at folk "slipper seg ned" i setet når de setter seg inn i bilen ( husk . vi veier forskjellig)  , eller at folk lener seg inn i bilen og setter kneet rett i midten av setet fordi de skal hente ut ting eller snu seg mot baksetet f.eks.

Slik mekanisk belastning har en tendens til å ta knekken på varmetrådene i elementet....... etter en tid. Og så må det evnt skiftes. Det er hverken billig eller enkelt , om man ikke skrur selv.... :P


(og som det svares nedenfor :  Svaret på ditt spørsmål er høyst sannsynlig NEI - med min forklaring )

Tor med Leifen

Sitat fra: sølv-pilen på mandag 05. januar 2015, klokken 11:44
Er min erfaring at når man kjøper en brukt bil som har fått noen år på veien, er det en knapp som skjelden virker skikkelig lenger, Rumpevarmeren på førersiden. Ettersom Rumpevarmer blir brukt så offensivt i El biler, betyr vel dette at man etter kun få år vil måtte påberegne reparasjon av denne?
Nei, det betyr det ikke  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA