Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: lydpakke eller ikke

Startet av Rabies, mandag 12. januar 2015, klokken 13:17

« forrige - neste »

Rabies

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 23. desember 2014, klokken 20:54
Jeg heller mot 2012-modellen siden en brukt bil har mindre verditap enn en ny bil og webasto gir langt vedre rekkevidde om vinteren. Det er også grunn til å tro at webasto gjør bilen lettere å selge senere.
(Den banker garantert 2015-modellen på rekkevidde om vinteren)

Hvis litt større bagasjerom og skinnseter er viktig (barnevogn og smårollinger som griser) er kanskje 2014-modellen et bedre kjøp.

I utgangspunktet synes jeg prisen er litt høy på 2012-modellen, men hvis det er Valdemar på elbilmek.no som har montert webastoen er det grunn til å tro det er gjort på en ordentlig måte og derfor er verd  10-15.000,- ekstra.

En 2016-modell med bedre rekkevidde påvirker bruktprisen på begge bilene, kanskje mer på 2014-modellen som i større grad konkurerer med nye modeller.


Thomas

Ettersom prisdifferansen på 2012 modellen og den nye er såpass liten så tror jeg kanskje verditapet kan bli vel så stort på 2012 modellen.
Med (snart) to små og behov for en del plass frister det med så stort bagasjerom som mulig og jeg liker skinnsetene, så tror nok det går i retning av importbilen.

Det er Valdemar som har montert webastoen og som så mange andre har jeg selv bare gode ord om elbilmek og Valdemar, så ville nok vært villig til å betale litt ekstra ved et kjøp derfra. Jeg har også behov for hengerfeste på denne bilen ettersom jeg frakter sykkelen min endel rundt, så det blir en ekstrakostnad på 2014 modellen.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Rabies

Sitat fra: arthur på onsdag 24. desember 2014, klokken 08:50
Årsmodell versus registrerings-år - nå vil det vel for mange modellers del (generelt) snart finnes 2015-modeller registrert i 2014 og 2014-modeller registrert i 2015, og tror markedet generelt vil være mest opptatt av når en bil ble registrert siden det ofte er liten, eller ingen, forskjell på bilene rent fysisk. Når man kjøper en bil bør man alltid tenke på hva som er mest lønnsomt ved salg og hvordan markedet vil vurdere. Min oppfatning ved kjøp kan være annerledes enn markedets dom ved salg og da er det situasjonen, markedets dom, ved salg som veier størst i mine øyne ikke minst når man allerede vet at bilen skal selges etter relativt kort tid.

Jeg tenker litt i samme baner. Syntes faktisk Tesla med Roadsteren har vært ryddige her og snakker heller om versjoner i større grad enn årsmodell. En 2014 leaf er etter all sannsynlighet helt identisk med en 2015 leaf, så ser ikke at det skal gjøre noe særlig utslag på prisen, men det er selvsagt avhengig av at man finner en kjøper med samme innstilling.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

kristov

Er ikke europagarantien bare 3-år?

Med 5-år på batteri og drivenhet.

Trodde den norske 5-årsgarantien på ALT er særegent.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA