Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Artikkel: I -4'c - kun 67 km rekkevidde på Nissan på vinterføre

Startet av Go-carter, tirsdag 13. januar 2015, klokken 07:36

« forrige - neste »

Go-carter

Skal det virkelig være slik, etter en "lang" tur i kulda, ned til lav SOC? Starta hjemmefra når en stod på balansering, så tipper rundt 70-73%. 60km senere, med varme, SOC på 7-8%.

Airbaglampa er selvforskylt(uroginalt ratt) men resten da... Både Powerlimit(kom ved 12-15%), varmt drivverk(i 8 minusgrader?) ++.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Det kan også være varmt batteri. Husk at varmeutviklingen øker i batteriet ved lav SOC på grunn av høy indre motstand.
Men uansett bør du få lest ut feilkoder.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Sitat fra: Lynet på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:55
Det kan også være varmt batteri. Husk at varmeutviklingen øker i batteriet ved lav SOC på grunn av høy indre motstand.
Men uansett bør du få lest ut feilkoder.

Må jeg til r&s da? Eller kan det gjøres med andre verktøy?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Vet ikke om det er noen andre enn R&S og Elbilmek på Østlandet som har utstyret?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kethorp

Fikk også fullt juletre på dashbordet igår kveld etter en kort tur ut SOC var ca 80%. Hoved lys slukket og kupelys det meste blinket. Vil prøve om jeg får koplet på et annet 12V batteri iom. at det kan virke som en del minner om spenningsfeil på 12v anlegget.
Hva tror dere?
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

Kethorp

Prøvde å kople på et annet batteri ved hjelp av startkabler uten at det hjalp, tvert i mot ekstra batteriet begynte å koke. Slo på tenningen og målte helt ville volt verdier - spratt opp og ned mellom 14 og 20 volt - ikke rart elektronikken liker dette dårlig. Bilen ville heller ikke ta lading, PCU sto bare å prøvde med små knepp og "ynk". Fikk bilene til å ta lading etter å ha satt på tenningen og deretter koplet inn ladekabelen.
Dette begynner å bli litt ugreit.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA