Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dombås - Molde - Trondheim uten lading?

Startet av Nanok, søndag 01. desember 2013, klokken 11:11

« forrige - neste »

TorS

Det virket jo fint. Akkurat slik jeg ville ha det. Det var dårlig at selger / "utleverer" ikke kjente til dette. Prinsippet er jo trolig likt på alle nyere BMWer.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

LMOR

Sitat fra: TorS på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:07
Det virket jo fint. Akkurat slik jeg ville ha det. Det var dårlig at selger / "utleverer" ikke kjente til dette. Prinsippet er jo trolig likt på alle nyere BMWer.
Og mange år tilbake... Grunnen er nok at funksjoner som har egen knapp, normalt ikke har kunnet programmeres inn på disse knappene. I de fleste andre BMWer, så er DSC/DTC/Off en egen knapp.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

#47
Sitat fra: Truls Martin på onsdag 24. desember 2014, klokken 00:56
Er det noen spesiell grunn til at de ikke tillater dette, som de gjør på andre Bmw? Tåler ikke motor/drivverk å ruses uten motstand (spinning)?
Sikkert fordi det er vanskelig å høre motoren, og at den ikke har noe gir som holder igjen hastigheten på hjula.

Edit: redusert effekt når tempen blir lav! Dette var veldig merkbart, med tilnærmet halv effekt. Ser det i displayet på førersiden.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ferry

Fikk testet bilen i skikkelig kulde i dag. Mellom -14 og -24 på en 26 km tur med 300+ høydemeter. Tungt snøføre, comfort-modus, 19 grader på klima. Måtte opp en skikkelig bratt bakke, og det gikk med nød og neppe vha. traction-modus. Brukte i underkant av 40% av batteriet på disse 26 km. Om rekkevidden er bra eller dårlig må nesten bli opp til hver enkelt. Det er tilstrekkelig så lenge det ikke er behov for å gjøre turen mer enn to ganger mellom hver lading. Helt fin komfort med 19 grader, men var godt kledd. Isfrie ruter.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA