Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: eeVee elbil 85 900,-

Startet av ze, tirsdag 06. januar 2015, klokken 10:08

« forrige - neste »

ze

Hvilke erfaringer har dere med levering av bil og lader?

Jeg opplever at forhandleren er vanskelig å få i tale, og jeg får kun informasjon derfra når jeg purrer på dem. Generelt må jeg trekke informasjonen ut av dem, for eksempel om hva de tilbyr av finansiering og hvilke forsikringsselskaper de har avtale med, hva status er på levering av bilen, hvilket ekstrautstyr som er tilgjengelig og slikt.

Det andre er montering av laderen, som trekker ut i det lengste. Har blitt forespeilet montering flere ganger nå, men så hører jeg ikke noe mer fra bedriften som skal montere, og må purre på dem. Da får jeg forespeilet ny dato, som kommer og går.
Senest før helgen var montør i kontakt med meg, og fortalte at laderen skulle monteres mandag. Mandag kom, og mandag gikk. Ikke hørt noe fra dem siden fredag.

Det virker heller ikke som om det er noen som helst kommunikasjon mellom forhandler og firmaet som er ansvarlig for montering. Montør aner ikke om eller når bilen leveres, og forhandler aner ikke om laderen er montert eller når den skal monteres.

Så lenge lader er montert til bilen ankommer skal jeg ikke klage, men jeg er ikke spesielt imponert over verken forhandler eller montør så langt. Håper ikke det er et symptom for hva man kan forvente seg av eventuell service om noe skulle oppstå etter levering.
O.G. Renault Zoe, Tesla Model 3 LR AWD

zbk

Hvor i landet er dette?

Jeg fikk lader installert tre uker etter bestilling. Da var det utsatt en uke pga montør hadde en bil på verksted, men jeg hadde tilbud om montering helga før om det hastet. Fikk faktisk bilen dagen før laderen fordi leveringen ble en uke før estimert ved bestilling (var fire uker estimert levering ved bestilling siste dag i oktober).

Montør var ikke tilknyttet MotorForum Stavanger, men selger sa jeg skulle ringe til han om ikke laderen kom i rimelig tid (noe som da ikke ble nødvendig). Montør tok første kontakt bare et par dager etter første bestilling, så ingen problemer med det.

Selger oppdaterte meg også om status et par ganger i løpet av de tre ukene jeg ventet, så har ikke noe å klage på i den prosessen.

Har også hatt en reklamasjon på vinterdekkene i etterkant pga risting i bilen. Enden på visa der er at nytt sett med hjul er bestilt så jeg skal slippe masse frem og tilbake før de klarer å finne ut hva som er galt (tipper ett av dekkene ikke er helt rundt).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ze

Jess, jeg er ikke typen som klager lett, og har ikke tenkt til å gjøre noe sak ut av dette overfor forhandler. Ville bare høre andres erfaringer.

Samme hvor i landet dette er, har ikke noe mål om å henge ut verken montør eller selger :)

Bilen ble bestilt for litt over 7 uker siden. Fikk i går bekreftet at den er leveringsklar lille julaften (så det blir en hyggelig julegave til meg selv  :) ).

Slik jeg ser det har montøren nå hatt 7 uker på å avtale montering. En ukes tid etter bestilling ble jeg kontaktet av montør, som ba om info og bilder. Siden har det ikke skjedd stort annet enn at jeg har gravd en grøft til carporten og lagt ned rør etter avtale med montøren som skulle vært her på mandag. Har purret på ham i dag, så vi får se hva som skjer.

Status på levering av bilen, tilbud om finansiering, og tilbud på forsikring har jeg vært nødt til å hente inn selv. Jeg vet at tilbehørslisten ikke er lang, men aktuelt tilbehør var ikke engang et tema da jeg var hos selger. Det kunne jo vært greit å vite at midtarmlene var tilbehør, for eksempel. Det var helt tilfeldig at jeg oppdaget det, og fikk bestilt dette i ettertid.

Jeg antar at forhandleren ikke gjør veldig mye penger på å selge Zoe, og har forståelse for at de ønsker å prioritere kunder som kjøper biler med større fortjenestemargin. Det er helt greit. Men de burde kanskje ha i bakhodet at kundene deler sine erfaringer med andre potensielle kunder.

Men som sagt: Så lenge lader er på plass når bilen ruller inn på tunet er jeg fornøyd. Om ikke regner jeg med at forhandler låner vekk en ladebøtte fra dag 1.
O.G. Renault Zoe, Tesla Model 3 LR AWD

ZOE

Jeg måtte også hale litt info om tilbehør. Men endte med setetrekk på alle seter, bagasjeromsmatte og midtarmlen.


Prøver å få ett bilde av skvettlapper forran, men det sliter de litt med å skaffe tydeligvis :)

Ellers har det meste gått smooth, forsikring ordnet de også til god pris

Barskog

Jeg bråbestemte meg, etter én prøvetur, i slutten av august.
2,5 uke senere var ladepunktet montert hjemme og bilen hentet MF Drammen, og Subaru XV levert inn som byttebil.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

ze

O.G. Renault Zoe, Tesla Model 3 LR AWD

refreol

Sitat fra: ze på torsdag 18. desember 2014, klokken 11:08
ZOE: Hva betalte du for setetrekk?

Til info - min selger anbefalte ikke setetrekk pga sikkerhetsløsningen i bilen - fikk kanskje ikke helt med meg akkurat hva, men muligens noe med air-bag...

Jeg kan spørre om du vil vite mer...
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

ZerOE

Sitat fra: refreol på torsdag 18. desember 2014, klokken 11:23
Sitat fra: ze på torsdag 18. desember 2014, klokken 11:08
ZOE: Hva betalte du for setetrekk?

Til info - min selger anbefalte ikke setetrekk pga sikkerhetsløsningen i bilen - fikk kanskje ikke helt med meg akkurat hva, men muligens noe med air-bag...

Jeg kan spørre om du vil vite mer...

Hvis det er airbag i setene så er nok det et poeng ja. Du får vel også et forsikringsproblem ved en evt kollisjon med setetrekk som ikke beregnet for airbag, vel og merke med utløsning av seteairbag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA