Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: [Avstemming] Hvordan vil du betale for hurtiglading?

Startet av Amoss, mandag 05. januar 2015, klokken 19:50

« forrige - neste »

Amoss

Rett nok ikke direkte om elbiler, men føler likevel det er relevant her:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-miljoe/ny-rapport-doedelig-daarlig-oslo-luft/a/23357361/

SitatLuftkvaliteten i Oslo er til tider så dårlig at flere med hjerte- og lungeplager dør kort tid etter dager med ekstra høy luftforurensning.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

arthur

Med nokså fri sikt inn til Oslo-gryta fra hvor jeg bor så er det faktisk litt skremmende å se hvordan luften/himmelen ser ut der inne!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Thomas Parsli

Jeg har tatt båten fra Vollen (i Asker) periodisk i snart ti år og det er faktisk enda mer skremmende å se den gule skyen vokse frem mens man nærmer seg Aker Brygge.

At EU har vært etter de norske poltikerene i over fem år -og at mennekser med luftveissykdommer anbefales å holde seg inne mange dager om vinteren bør snart resultere i konkrete tiltak.

* Dieselforbud tror jeg er umulig å håndtere i praksis
* Kjøreforbud (siste nummer odd/partall) rammer bare fattige (rike har -eller kjøper- to biler)
* Økte drivstoffpriser passer ikke den blåblå ideologien

Jeg tror etterhvert at bomringene er de eneste fornuftige løsningen på miljøproblemene:

* Smog-avgift for å kjøre inn/gjennom Oslo
* Ekstra dieselavgift
* Ekstra avgift for tungtransport som kjører Kristiansand-Bergen over Oslo for å spare penger
* Gratis for elbil, 1/2 pris for hydrogen og hybridbil

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Amoss

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 17. desember 2014, klokken 10:17
Jeg tror etterhvert at bomringene er de eneste fornuftige løsningen på miljøproblemene:

* Smog-avgift for å kjøre inn/gjennom Oslo
* Ekstra dieselavgift
* Ekstra avgift for tungtransport som kjører Kristiansand-Bergen over Oslo for å spare penger
* Gratis for elbil, 1/2 pris for hydrogen og hybridbil


Ja, dette er ett godt argument for å fortsette fordelene for elbiler - i det minste både avgiftene ved innkjøp og fortsatt fri bompassering. Kanskje også flere reserverte elbil parkeringsplasser? (snakker altså her ikke om ladeplasser)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

timingbeltkiller

Hovedårsaken til helsefarlig storbyluft og all annen elendighet på kloden er den demografiske bomben.
Reduserer menneskenes antall fra 7 milliarder til 7 millioner og den økologiske bærekraften er gjenopprettet.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

Litt på siden, men angående befolkningsveksten:



timingbeltkiller

Oslo-luften er rene sunnhetseleksiren sammenlignet med storbyluften i Kina.

Så HR glemmer i foredraget sitt å fortelle det er ingen hjelp i å endre familiestørrelse fra 8-12 til 3-4
dersom den nye lille familien bruker og forurenser like mye eller mer enn den gamle store.

Rov- og pattedyret storhjerna primat på vår vesle klode minner mest av alt om en bakteriekultur i en skål
med næringsoppløsning. Den yngler, eter og skiter matfatet tomt. Og dør ut.

Vi i den vestlige verden har tillagt oss en levestandard som ikke engang er bærekraftig dersom vi hadde vært alene på planeten.
Og HR mener øyensynlig det er mulig å levere denne levestandarden til 9 milliarder.






Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA