Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har elektrifisert en snøfreser?

Startet av howcome, lørdag 26. januar 2008, klokken 22:55

« forrige - neste »

El rayo

Den lyden (også kalt piping, hyling, trikke-lyd) som de fleste hører i Th!nk classic kommer fra motorstyringen/inverteren. Denne delen er skrudd rett i torpedoveggen og torpedoveggen kan derfor virke som en høyttalermembran og forsterke lyden. Isolasjonsmatte ble originalt montert under dashbordet for å dempe lyden. Matta går i hele bredden på bilen og ned mellom pedalene. Har sett at mange biler mangler denne. Min 2000 modell har den. Isolasjonsmatta kan man kjenne med hånda i underkant av dashbordet, den har overflate og farge som teppet i bilen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Figgen

Nå har eg følgt rådet til Cra tidleg i denne tråden: jekka bilen opp så begge dekka var frie, sette bilen i gir og lot hjula rulle på "tomgang" medan eg lokaliserte hvislelyden.  Heldigvis var det bare bremsene som filte på skivene.  Ikkje uventa med all den saltlaken som vi kjører i her på sørvestlandet.  Eg har fått med meg bremserådet på tråden http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2714.msg22874#msg22874 og ser på dette i morgen. 
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA