Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elon håndterer Drive Unit/Motorproblemene personlig!

Startet av Fallskjerm, søndag 23. november 2014, klokken 21:17

« forrige - neste »

Fallskjerm

Jeg har nå bruk oppvarming av kupen før start (ca 1 time før jeg kjører)

Uansett om jeg har tilkoplet 10 amp kabelen eller 30 amp boksen så er det kun varmeelemetet som varmer opp kupen.

Er det noen her inne som vet hvorfor det er sånn?

Kunne tross alt brukt noe mindre strøm ved hjelp av varmepunpe?
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

Daeedor

Varmepumpe er kun igang når bilen er "startet" med startknappen.  Hvorfor det er satt opp slik vet jeg jo ikke , men det kan være fordi den er avhengig av endel andre systemer i bilen for å fungere som forutsatt. :)  Andre vet kanskje mere om dette her på forumet ?

Marius Engel

OT: 30 minutter oppvarming holder rikelig ned til ca 2-3 grader hos meg ihvertfall (2014 acenta).

e-h

En varmepumpe på et hus trenger rikelig med luft for å kunne hente ut varme og har en stor vifte. Det kan jo hende at Leaf ikke får nok luft ved stillstand? For å slippe vifte, problemer med is, osv brukes heller varmeelementet.

Kjell Leaf

Sitat fra: e-h på søndag 23. november 2014, klokken 20:30
En varmepumpe på et hus trenger rikelig med luft for å kunne hente ut varme og har en stor vifte. Det kan jo hende at Leaf ikke får nok luft ved stillstand? For å slippe vifte, problemer med is, osv brukes heller varmeelementet.
Varmepumpen fungerer utmerket når bilen står stille, både i garasjen og ute,  så det er ikke årsaken.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA