Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke lett å bestille fra Tesla sin side i dag... #infosec

Startet av OnlyOne, søndag 26. april 2015, klokken 01:25

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Haknys på torsdag 02. april 2015, klokken 20:51
Den veier ikke mer enn Model S, men den klarer ikke kamuflere det pga overnevnte egenskaper.

M5 har dårligere tyngdepunkt enn Model S og dårligere akselerasjon. Samme trege drivlinje som S-klasse og en navi som best kan sammenlignes med en gammel mobil uten touch.

M5 er ikke en så dyr bil, og er egentlig ganske lik 5-serie ellers. Det er avgiftene som gjør den til "luksus" her til lands. Hadde de kostet det samme hadde jeg gjort som amerikanerne allerede gjør; valgt Model S.

Model S er ikke helt uten skavanker, men den har fordelene på de rette stedene.

He he.. "Tesla-eiere er religiøst happy med bilen."

M5 er en familiesedan med banekjøringegenskaper ved trykk på en knapp, man vet at du ikke aner hva du snakker om når du kommer med slike utspill.
Jeg vill selv kalle meg autofil og har følger ganske godt med i bilverden. TMS er ingen banebil eller noen bil for hurtige tyngdepunktoverføringer. Den mangler masse for og komme til nivå med en M5 blant annet adaptivt understell og 50/50 vektfordeling, selv om TMS skuler sin vekt ganske bra så kan jeg med sikkerhet at den kommer langt bak en M5 på bane eller på åpen svingete vei. P85D vill gjøre det bedre men den har nesten 300 hk mer, uansett når det kommer til kombinasjonskjøring så er jeg ikke i tvil om at M5 er raskere her også..

Jeg har fremdeles til gode og se noen TMS skrytevideoer på bane eller akselaksjon høyere enn ca 100 km/h, alle går på 0-100 og rett fram, ingen banekjøring, ingen "rolling" start ingen kjøring der man tester bilens ytterpunkter, alt er rett fram. P85 gjør 0-100 på 4,4 sek, mye kjappere enn M5 allikevel så "gruser" M5 P85 til 200 der den gjør det på rett over 12 sek, mens P85 bruker over 19 sek. Har ikke sett noen 0-200 tall på P85D men tviler på at den slår forrige generasjon M5. Mens M5 har effekten hele tiden så er en TMS avhengig av toppladet batteri osv.

"By the way" amerikanerne velger ikke TMS, det selges kanskje flere TMS enn M5 men BMW har mange andre i sjangeren M3/M4/M6/X5/X6/6-serie/5serie/..

cirys1

Sitat fra: BMW850 på torsdag 02. april 2015, klokken 21:30
Tydeligvis en ting du ennå ikke har forstått. De fleste, ihvertfall jeg, kjøper ikke en Model S for å kjøre på bane  ::)
Joda det forstår jeg, men de fleste som kjøper M5 kjøper heller ikke for banekjøring det bare kommer med med en knapp..  8)

boppus

Nürburgring, ja. Av de 100 raskeste rundt er vel raskeste BMW på 70. plass, eller noe slikt. Og det er vel den lille M3.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

cirys1

Sitat fra: boppus på torsdag 02. april 2015, klokken 22:15
Nürburgring, ja. Av de 100 raskeste rundt er vel raskeste BMW på 70. plass, eller noe slikt. Og det er vel den lille M3.
Man må skille "klinten ifra hveten"..  8)
De 70 første er supersportsbiler, for en del TMS eiere er det litt vanskelig og forstå siden de har sett EN video på youtube der en P85D slår en Aventador som er en supersportsbil, så er det slik...

M5 ligger på en 84 plass langt foran masse Ferrarier, Porscher og andre som definerer seg selv i supersportkategorien, mens M5 er en familiebil det er respekt..  8)

Gleder meg til de for testa en TMS skikkelig så vi kan få endt denne håpløse diskuteringen...  :P

Hadde jeg fått en tilnærmet ny M5 til prisen jeg kjøpte TMS``n for så hadde jeg ikke kjørt TMS for og si det enkelt..  :)

cirys1

Sitat fra: Haknys på torsdag 02. april 2015, klokken 22:03
Høres nesten ikke ut som du har internet. Samtlige reviews tester bilen i svinger, og samtlige kvartmila-videoer som har vært postet om Tesla de siste 2 årene måler hastigheter opp mot 185 km/t. Ligger også klipp online der den testes opp mot andre biler i langt høyere hastigheter, blant annet en video der de tester mot BMW M4. Selv ved 210km/t ligger Model S foran.
Tenker du på den "Dragster videoen" der en P85D vinner over en M4 2 av 3 ganger?? (de sier bare at M4 vant de viser ikke løpet engang)
Visst det faller deg naturlig og sammenligne en M4 (som har akkurat like mange hk som P85) med en P85D med nesten 300hk mer så "be my guest", det er vanskelig for meg og i det hele tatt skjønne slike sammenligninger når man selv mener at man er autofil, er det en rettferdig sammenligning??
Og selv med denne enorme forskjellen på effekt så vinner den bare 2/3 på akserelasjon hva viser det??

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 02. april 2015, klokken 23:30


Jeg håper på og se flere slike tester, det er veldig rart at TMS ikke har blitt satt på flere slike prøver..
Jeg er helt overbevist om at M5 kommer til og vinne alle testene(kanskje ikke 0-100), jeg ønsker ikke en slik klipp og lim reportasje som dette er ifra 2013. Hadde det vært 5-6 reportasjer som hadde testet de samme egenskapene som vell fins for ALLE andre biler utenom TMS så hadde det vært troverdig...  :)

Er det ikke rart at man ikke har satt opp bilen mot alle sine nærmeste konkurrenter og prøvd den på flere baner, er det bare jeg som syns det er er rart??

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 20:16
Sitat fra: Heavenfall på torsdag 02. april 2015, klokken 20:05
Dette har Tesla klart på et par år. Mercedes har ikke klart dette på gudene vet hvor mange år de har holdt på (overlegen elektrisk bil)

Mest sannsynlig har du aldri eid en MB i den klassen noensinne..  :P
Sett deg i en S-klasse til 2 millioner noe en Tesla hadde kostet uten fritakene, og fortell meg at du er missfornøyd med bilen...  ::)

Ikke tro at du kjører Tesla p.g.a. noe annet enn en kobinasjon av plass/pris der pris har den største plassen..  :P

Tja. Om Teslaen hadde kostet 2 mill. og S-klassen hadde kostet 700k hadde jeg ikke kjørt S-klasse. Fossilbil til 700k? Rimelig uaktuelt. Hadde nok kjøpt en 3 år gammel A5 til 350k eller noe sånt. Maks.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 02. april 2015, klokken 23:30


LOL se under videoen..

"I made this video, of 2 great cars, by editing other clips on YT."

Øyvind.h

Så fordi han satt sammen klipp så er det bare "lol"?

Hva er dine tanker om at Koenigsegg foretrekker Model S? Bare skylapper det også?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 02. april 2015, klokken 23:51
http://www.digitaltrends.com/cars/koenigsegg-founder-says-tesla-model-s-fun-bmw-m5/

http://www.automotorsport.se/artiklar/biltester/20140906/test-bmw-i8-tesla-model-s-och-porsche-911-c4s

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=17465.0;attach=23964;image

http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/porsche-panamera-gts-vs-tesla-model-s-track-test.html

Kjapp klipp og lim på mobilen.
Så får folk selv avgjøre om det er viktigst med ytelse der man normalt kan bruke dem, eller om det et viktigst at bilen yter når den presses ekstremt :)
Kanskje litt for kjapp "klipp og lim" en manns subjektive mening er hva jeg får ut av alle linkene dine, på den ene testen så er det P85+ de tester den du har snakket så varmt om tidligere..  :P

hma

[Moderator kommentar]
Diskusjonen i denne tråden er lite fruktbar og blir derfor stengt for en stund.

Det er skuffende at diskusjon ikke føres etter forumets reglement, tross formaning fra moderator så sent som i går.

Om noen ennå ikke har oppfattet at kun sak skal diskuteres og ikke person, vil disse bli utestengt fra forumet ut april ved gjentagelse.

Ønsker øvrige forummedlemmer som etterfølger reglementet en fredlig påske.

Håkon Markussen
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA