Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Regenerering

Startet av Kvikken, torsdag 18. desember 2014, klokken 22:45

« forrige - neste »

Kvikken

2 ganger siste par måneder hvor det har vært kaldt og jeg virkelig har hatt behov denne laderen (ved kinoen) har den vært i ustand. Begge ganger har det ført til at jeg ikke kom meg dit jeg skulle og den ene gangen måtte jeg tilkalle veihjelp (andre gangen kunne jeg forlate bilen i en stikkontakt og hente den senere). Man kan godt kalle det dårlig planlegging men i det første tilfellet kjørte jeg forbi en annen lader da det ville være mer praktisk å lade i Lillestrøm  samt at det passet bedre med tidsplanen (pris bryr meg ikke i slike tilfeller).

Vakttelefonen virker å være en vits!
Den bare viderekobler til svarer (uavhengig av kontortid eller ei) og jeg har heller ikke klart å få tak i personer på noen av telefonnummerne som står på boksen uansett når på døgnet det er.

Jeg er klar over at dette er en gratis lader. Men når en gratis lader er såpass uberegnelig og man ikke får noe som helst hjelp på den så hadde jeg foretrukket at jeg kunne betale for meg og at den faktisk fungerte og man fikk svar på telefon for å resette osv. når den henger.

Når det gjelder den andre hurigladeren i Lillestrøm så er jo den bare åpen i "kontortid". Og sist gang jeg var og tittet på den måtte man ha abbonement og en rfid brikke (nå nylig) og da er man ofte like langt.


EDIT:
En annen ting jeg har lagt merke til ved denne gratis hurtigladeren ved kinoen er at på dagtid står det ofte køer med profilerte firmabiler fra vaktselskaper og andre selskaper for å lade her. Er det slik at kommunen skal sponse drivstoff for bedrifter? Det gjør også at private ikke kommer til laderen i slike tilfeller. Ikke kan jeg skjønne at det er særlig lønnsomt for bedriftene heller at 4-6 av deres ansatte står i kø og prater i timesvis.

Ved ett av disse tilfellene på dagtid forsøkte jeg å forhøre meg om det var mulig å slippe til innimellom denne bedriftssamlingen men ble kun møtt av stygge blikk.

Powerflux

Sitat fra: glennha på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:47
Ved ett av disse tilfellene på dagtid forsøkte jeg å forhøre meg om det var mulig å slippe til innimellom denne bedriftssamlingen men ble kun møtt av stygge blikk.
Ring direkte til firmaet mens du står der og hør om det er greit at arbeidstokken står å henger foran laderen mens de produserer nada for firmaet!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

lettrus

Slikt er skikkelig irriterende.

Alle hurtigladestasjoner burde ha 1-2 16a schuko i tillegg som backup. Da kommer man seg i hvert fall videre (om en stund).

TB

Det er fire 16a schuko rett ved sida av i Lillestrøm - så det er løyst slik sett der.
Men, dei brukar å vere opptatt...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Rio

Firmaet har da like mye rett til å bruke HLene som det alle andre har.


Utover det, det er da flere HLer i/rundt Lillestrøm?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kvikken

Rio:

Jeg skriver nøyaktig hvor mange det er i Lillestrøm. Problemet med den andre som jeg også skriver er at den krever RFID brikke for å starte ladingen samt at den står bak låste porter utenom kontortid.

Hvis du mener det finnes fler enn disse to må du gjerne opplyse om de.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA