Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 16 Amp sikring går, får ikke ladet

Startet av elektrolux, onsdag 15. april 2009, klokken 08:44

« forrige - neste »

elektrolux

Da skal endelig Tata sin billigbil lanseres.

Impotert for ombygging til Elbil tilkommer kun vrakpant, og en har et utmerket utgangspunkt for et interresant selvbygg.

Tenk dere denne bygget opp med Think classic deler. Da får en en ny 4 seter elbil for godt under 100K.

Her er hjemmesiden med tekniske spesifikasjoner og bilder: http://www.tatamotors.com/
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på søndag 22. mars 2009, klokken 16:25
Tenk dere denne bygget opp med Think classic deler. Da får en en ny 4 seter elbil for godt under 100K.

Her er hjemmesiden med tekniske spesifikasjoner og bilder: http://www.tatamotors.com/
Hva blir egenvekten? Det kommer selvfølgelig mye an på hva slags batteri man velger. Synes ikke den bør bli mer enn ett tonn. Th!nk Classic sliter nok som det er i motbakker med 960 kg egenvekt.

(Dårlig med bilder og spec hos meg, mange "broken links").
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på søndag 22. mars 2009, klokken 16:25
Da skal endelig Tata sin billigbil lanseres.

Impotert for ombygging til Elbil tilkommer kun vrakpant, og en har et utmerket utgangspunkt for et interresant selvbygg.

Her er hjemmesiden med tekniske spesifikasjoner og bilder: http://www.tatamotors.com/

Den nye Nano'en har hekkmotor og bakhjulsdrift. Liten bensin-tank foran bakakselen under bilen. Hvordan skal man få Think-delene til å passe her? Og hvor skal man plassere batteriene?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hens

En drivpakke ala Think/Piv/Kewet vil sannsynligvis passe inn slik som originalmotoren sitter,  bak i bilen. Fysisk er eldrivenheten mindre og lettere enn bensinmotoren.
Uten å ha sett bilen er det vanskelig å vurdere batteriplassering, men jeg kan ikke se dette som noe uoverstigelig problem. 
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

#4
Nå ser det ut som om Euro versjonen kommer på rundt 45000 NOK. Se: http://www.dinside.no/808484/verdens-billigste-bil-lanseres-(igjen)

Da med et riktig så tiltalende ytre og indre. Se: http://jalopnik.com/5164155/tata-nano-europa-a-cheap-car-gets-less-cheap-for-europe

Burde kunne bli en suksess som elbil, tross firedoblingen av basisprisen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: El rayo på mandag 23. mars 2009, klokken 17:28
Hva blir egenvekten?
Fant det nå: 600 kg (merkelig at det ble akkurat!), dvs 2 kg lettere enn Mini pickup. Kanskje jeg skulle gå for en sånn en i stedet? Så slipper jeg forhåååpentligvis å sveise rust.

Er det standardutgaven (uten varmeapparat(?)) eller CX (med varmeapparat og aircondition) eller LX (med koppholder og sentrallås i tillegg) du har pris på?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

#7
Ser ut som Tata har noen elektriske planer de også. Savner likevel Nano'en blandt disse: http://www.impactlab.com/2008/07/27/tata-motors-in-india-planning-five-electric-models/
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA