Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prosjekt Minella

Startet av elektrolux, fredag 06. februar 2009, klokken 19:53

« forrige - neste »

elektrolux

Kan mindboksen varsle om føreren bryter fartsgrensene?

Den har jo GPS, og koblet opp mot fartsgrenseinfo og kartinfo burde dette være mulig?

Ser for meg en ordning der en slik info går rett til politiet, og videre til bøteregisteret, så kan man med Autogiro ordne med automatisk betaling av bøter.

F.eks Tur/retur Sandnes: 17000 NOK + 3 poeng

Enda bedre hadde selvfølgelig vært automatisk fartsbegrensning, som faktisk allerede finnes, og som ungdommer på Karmøy fikk tilbud om å bruke, mot redusert forsikringspremie.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ilmarw

Er dette funksjonalitet du etterlyser?  :-[

Er glad vi har Datatilsynet, sier jeg bare...

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Ja, jeg tror nok Georg har en ting eller to å si om dette før det evt. blir aktuelt. Uansett ville de tikke være stor forskjell fra en hvilken som helst annen GPS; de fleste av dem har gjerne blåtann, og kunne i teorien koble seg opp mot "hvilken som helst mobiltelefon" og sendt samme info. For ikke å snakke om mobiltelefoner med innebygget GPS.

Har selv en TomTom, og den sier fra hvis jeg kommer over fartsgrensa, men så langt har jeg ikke fått noen bot i posten.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

#3
Jeg syns denne informasjonen fra en annen tråd hører hjemme her og.
Her fjern-diagnostiserer altså Think i Oslo på Håvards bil i Bergen. Det er det vel ikke mange andre som klarer ?!
Sitat fra: Håvard på mandag 27. april 2009, klokken 12:26
Jeg fikk heldigvis svar fra Vegard Hansen - ettermarkedssjef hos Think her om dagen. De har kjørt en diagnosesjekk via Mindbox og sannsynligvis funnet feilen. CPU, PCU, PPT eller hva f... det nå heter må sannsynligvis byttes. Del er forhåpentligvis på vei over fjellet :)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Håvard

Sitat fra: Elmo på tirsdag 28. april 2009, klokken 11:15
Jeg syns denne informasjonen fra en annen tråd hører hjemme her og.
Her fjern-diagnostiserer altså Think i Oslo på Håvards bil i Bergen. Det er det vel ikke mange andre som klarer ?!
Sitat fra: Håvard på mandag 27. april 2009, klokken 12:26
Jeg fikk heldigvis svar fra Vegard Hansen - ettermarkedssjef hos Think her om dagen. De har kjørt en diagnosesjekk via Mindbox og sannsynligvis funnet feilen. CPU, PCU, PPT eller hva f... det nå heter må sannsynligvis byttes. Del er forhåpentligvis på vei over fjellet :)

Det står ikke på teknologien tror jeg... men hva hjelper vel det når delen fortsatt ligger i Oslo for godkjenning av transportkostnaden...?  :P
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

elektrolux

Sitat fra: Håvard på torsdag 30. april 2009, klokken 22:05
Det står ikke på teknologien tror jeg... men hva hjelper vel det når delen fortsatt ligger i Oslo for godkjenning av transportkostnaden...?  :P

Får bare håpe at de ikke må ha original underskrift på godkjenningspapiret slik at dette må gjennom snailmailsystemet. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA