Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem har byttet batteri?

Startet av Hansi74, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 22:15

« forrige - neste »

Hansi74

Lurer på om noen har erfaringer med denne kabelen? (http://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-16a/8a-evi-ladekabel-med-j1772?category_id=5)  Vurderer å kjøpe en.
Kia Soul EV og Mitsubishi Outlander PHEV

ok67

Ser at den er CE godkjent. ::) Det er det ingenting som heiter. Derimot skal alt utstyr som blir framlagt forsalg i EU/EØS-området vere CE-merka. I praksis betyr det at fordusenten merker utstyret sitt og går god for at det er produsert ihht gjeldande lover og reglar for CE-merking.

SJølve kabelen har eg ingen kjennskap til
Tesla Model 3 AWD-LR
iMiev 2013 som jr. har overtatt

tlauri

Min sluttet plutselig å virke så jeg må nå bruke den trege original laderen  :-[
Det lyser i alle lamper på kabelen og bilen lyser gult.

EV-Institute

Tlauri: Ta kontakt med oss så ordner vi dette. Vi er alltid svært interessert i å høre om våre brukeres opplevelser.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

PST

Bare ikke CE merket er forvekslet med China Export merke. Det er bare snakk om millimeter forskjeller. ;)
Samsvarserklæringen på at produktet er godkjent for bruk i EØS området skal i tillegg være påført de to siste sifrene i årstallet for påføring av CE-merket.
Den som produserer, importerer eller markedsfører elektrisk utstyr for bruk i Norge, skal kunne fremlegge dokumentasjon som gjør det mulig å vurdere om utstyret er i samsvar med forskriftene. :)

tlauri

Sitat fra: EV-Institute på søndag 16. november 2014, klokken 10:49
Tlauri: Ta kontakt med oss så ordner vi dette. Vi er alltid svært interessert i å høre om våre brukeres opplevelser.

Kabelen sendes imorgen.
Håper det bare er en bagatell-feil med den.
Den har fungert utmerket siden jeg fikk den og frem til nå  :)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.


tlauri

Sitat fra: tlauri på fredag 14. november 2014, klokken 18:06
Min sluttet plutselig å virke så jeg må nå bruke den trege original laderen  :-[
Det lyser i alle lamper på kabelen og bilen lyser gult.
Fikk kabelen reparert tilbake idag, flott å endelig kunne lade 60% raskere igjen  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA