Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har "folk" vendt seg mot Tesla?

Startet av teslanor, fredag 28. februar 2014, klokken 12:46

« forrige - neste »

teslanor

Jeg skal flytte inn i ny leilighet til høsten. Viser seg at parkeringsplassen er en såkalt multipark-type. Tror dette er leverandøren til prosjektet: http://www.multiparking.no/

Noen som har erfaring med parkering av TMS i Multipark? Det er vel ikke mulig å lade bilen heller med en slik løsning?

Henning76

http://www.multiparking.no/guide/rodelunden1/ - et eksempelprosjekt antar jeg. Under tilleggsutstyr står det at man man bestille ladepunkt for elbil. Som da sikkert er 16A.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

teslanor

Kikket litt nærmere på siden til Multiparking. Viser seg at valgt løsning er "Trendvario": http://www.multiparking.no/trendvario/  - ser ikke umiddelbart her at løsningen støtter individuell lademulighet. Får vel svar fra levarandøren etter hvert...

Hellström

#3
Hej,

Jag bor i ett hus där de har Multiparking. Här var priset jag fick,

"Denne løsningen fra Multiparking koster kr 28.750 slik at totalt pristilbud blir kr 41.250 inkl mva inkludert ny 2x16A sikring, tilførsel og seriemåler under forutseting av at løsningen godkjennes av sameiet og at vi får tilgang til parkeringsanlegget.

I henhold til siste versjon av forskrifter for elektriske anlegg NEK:400 722.55.01.01 har denne type uttak maks tillatt foranstående sikring 2x10A. Jeg har forespurt Multiparking om de har en løsning for raskere lading, og er lovet en tilbakemelding på dette."

I dyraste laget men ser inget annat val?!
Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

petersv

De burde kunne montere blå kontakt for fundstift i samme boksen, og dermed få 16A kont.

Ikke billig, men vil tro p-plassen vil stige litt i verdi.

Du kan også høre med styret om det er flere som er intr. og få til en gruppe-avtale med bedre pris.

aness

Over 40k for 10A uttak er i kategorien "glem det" for min del.

Hadde vurdert det hvis de kunne levere 32A blå eller 16A rød kontakt.

jkirkebo

Sitat fra: aness på torsdag 22. januar 2015, klokken 09:39
Over 40k for 10A uttak er i kategorien "glem det" for min del.

Hadde vurdert det hvis de kunne levere 32A blå eller 16A rød kontakt.

Slike anlegg bør helt klart utstyres med Type 2 uttak og intet annet. Greit med rødt eller blått stikk for en Tesla, men hva om det skal lades en i3 eller Zoe der? Ingen av disse leveres med Mode 2 ladekabler på noe mer enn 10-12A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

F_P

Mål bilen, og plassen. Vi har slike Parkboards på jobb, og de kan jeg ikke bruke mer da TMS'en kommer i konflikt med noen betongsøyler når disse flakene ruller frem og tilbake. Kan virke som om det først og fremst er lang akselavstand kombinert med totallengde på bilen som gjør at kommer jeg ikke langt nok inn på flaket, og enden av bilen som blir hengende utenfor «bak» på flaket i forhold til betongsøylene i garasjeanlegget  >:(

Mulig det skyldes «gammelt» anlegg med litt små plasser. Tror Audi A6 og kompani også vil få trøbbel på de vi har.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA