Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestille Tesla nå eller vente et par år?

Startet av Tesla65, søndag 23. november 2014, klokken 10:20

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg tror Elons Autobahnpakke er det vi kan kjøpe nå i form av D versjonene- hastighet opp mot 250, sannsynlig høyere stabilitet ved høyere hastigheter og kraftigere inverter og kjøling av motor++. Etter sigende er det gjort mye endringer- antakelig er en del av disse nettopp høyhastighetstilpasninger- foreløpig blir dette selvsagt spekulativt.
Selv om brukere ikke nødvendigvis trenger dette blir TMS målt mot S-klasse og Panamera- Best i test er åpenbart en ambisjon Tesla har- slik selger man biler bla. i Tyskland.

Muffinman

Hvilken konfig har du? Tenker da på hjul/dekk, stål/luft, spoiler eller ikke. Og om du har luft, kjørte du i low eller standard?

petersv

Autobanpakken skulle dog monteres vederlagsfritt, så tviler på det er snakk om en ekstra motor. ;)

Mons


Sitat fra: Muffinman på lørdag 08. november 2014, klokken 09:29
Hvilken konfig har du? Tenker da på hjul/dekk, stål/luft, spoiler eller ikke. Og om du har luft, kjørte du i low eller standard?
Jeg har P85+ med 21", spoiler og luftfjæring. Husker ikke om jeg fikk senket til low, dette var i påsken. Håper fremdeles på gratis autobahnoppgradering, men tviler vel på at det kommer.

Jeg registrerer at luftfjæring nå omtales som "justerer automatisk stivhet for optimal ytelse og kjøreopplevelse". Tror ikke mine kan endre stivheten, eller er det en konsekvens av høyden? Eller betyr dette at de har skiftet til en bedre luftfjæring på nye biler?
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Mons


Sitat fra: snurrehue på fredag 07. november 2014, klokken 09:57
Sitat fra: bb på fredag 07. november 2014, klokken 09:29
Alt over 200 km/t på en Model S har i grunnen ingen praktisk betydning. Selv ikke i Tyskland. Skal det ha noe mening må batteriet være på 150-200 kWh og superchargerne levere 200-300 kW. Men som skrytetall er det jo fint :P

Du som stort sett har gjort det meste som er mulig å gjøre med en Model S: hvilke forbrukstall opplevde du i 200 km/t? Har ennå ikke våget meg opp i den hastigheten selv. Tenkte å spare dette til autobahn neste sommer.

Denne tråden er interessant (på tysk): http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?t=3707

Gjennomsnittsfart på autobahn 165km/t. Mesteparten av tiden kjørte han i 170-200km/t med sin S85. Forbruk 430Wh/km. Litt mindre totalt, da det inkluderte noen få kilometer lokal kjøring. Tørr veg, 15 grader C og lite annen trafikk.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

hookmaker

På den nye autobahn strekningen Hamburg-Osnabruck kjørte jeg i sommer en bit med maxhastighet. Det lykkedes at komme op på 207 km/t (S85 og målt på bilens instrument). Med +190 km/t falder wattmeteret ikke med vanlige 0,1 inkrement, men med 0,5 eller 1,0 hele tiden og batteriet suges ut. Da har bilen utrolig kort rekkevidde og den vil trolig slå ut efter kort tid (det har jeg dog ikke selv oplevt). Så ja, +200 km/t i model s har bare praktisk betydelse når du skal prøve 15 minutters banekjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA