Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TPMS og 20" Polar

Startet av Trønderleaf, søndag 23. november 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

Trønderleaf

Jeg har kjøpt en ny nissan leaf tekna med 6,6Kw lader og nå driver jeg å investerer i ladeutstyr,
jeg har kjøpt charge amps 16A kabel med shuko og type 2 - type 1 kabel. Men tenkte jeg skulle skaffe meg
overganger slik at jeg kan lade med charge amps kabelen fra de fleste uttak som er vanlig å finne.
Jeg er litt forvirret når det kommer til de forskjellige CEE uttakene rundt omkring.
Hvilken av disse er vanligst å finne på bensinstasjoner og lignende?

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000018411
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/large/35237 
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/large/35232

Er de røde CEE uttakene 400v?
Jeg går ut i fra at en overgang fra CEE til shuko alltid resulterer i
230v på shuko uttaket?



Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

Calle78

Hei.

Den røde er for 400V ja.
Den blå med 4 hull er trefas 230V (3+jord)
Den blå med 3 hull er enfas (to faser) 230V (2+jord)

Når det gjelder hva som er mest vanlig for bensinstasjoner må nok noen andre få lov til å svare.
Leaf Acenta 2014

jkirkebo

Sitat fra: Trønderleaf på fredag 07. november 2014, klokken 14:17
Jeg har kjøpt en ny nissan leaf tekna med 6,6Kw lader og nå driver jeg å investerer i ladeutstyr,
jeg har kjøpt charge amps 16A kabel med shuko og type 2 - type 1 kabel. Men tenkte jeg skulle skaffe meg
overganger slik at jeg kan lade med charge amps kabelen fra de fleste uttak som er vanlig å finne.
Jeg er litt forvirret når det kommer til de forskjellige CEE uttakene rundt omkring.
Hvilken av disse er vanligst å finne på bensinstasjoner og lignende?

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000018411
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/large/35237 
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/large/35232

Nr. 2 tipper jeg, gjerne i 32A utgave. Men for å få 6.6kW fra den må du ha en 32A ladekabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA