Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drive unit failure

Startet av PerFrogn, tirsdag 18. november 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

PerFrogn

Jeg parkerte Think'en, 2011 mod, med Zebra-batteri gått 30000 km,  i carporten, med begge batteriene fulladet og tilkoplet ladere, og ble borte i 5 uker. God nabo frakoplet laderne i tordenvær. Ellers sto batteriene konstant på lading. Så også da jeg kom hjem for et par dager siden. 12 v batteriet var fortsatt fulladet. Fremdriftbatteriet sto på null. Alle lysene som skal lyse i bilen når den lader lyste. Ingen lyste som ikke skal lyse. Ladekladden (på kabelen) lyste og blinket som den skal når alt er i orden. Ladeindikatoren lyste konstant, blinket ikke som ved kaldt batteri. Gearvelgeren i P. Ved forsøk på start blinket varselampen for for lavt energinivå, power limit lyste og den elektriske varsellampen lyste i noen sekunder før den slukket.
ER DET NOEN DER UTE SOM HAR OPPLEVD DET SAMME? HVA SKJER? HVORDAN BRINGER DET I ORDEN IGJEN
VELDIG TAKKNEMLIG FOR SVAR.
vh
PerFrogn
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

Kjell-Elvis

Høres ut som en kalibrering av soc som skal til. Må nok kontakte verksted for å ta en sjekk. Dette skjedde på min bil etter ferie også. De sa det kunne skje i noen tilfeller.
Oslo
Think-til reparasjon
Tesla S på ønskeliste

PerFrogn

Ja, det stemte Kjell-Elvis. Think'en var idag hos Elbilmek som resatte SOC'en. Så var alt i orden. Batteriet var full-ladet På spm ble det sagt at Zebra-produsenten anbefalte å la bilen stå på ladning også under lange fravær, tiltross for at dette kan skje, fremfor å nullstille for å stoppe batteriets egenvarming og energiforbruk. Slik jeg forsto det.
PerFrogn
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

Lynet

Min sto i en uke, viste 100% og jeg kjørte 95km sto da på 35%. Men når jeg skulle lade fikk jeg SOC problem!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Konklusjonen i de aller fleste tilfeller for Think'ene med Zebra er at de bør brukes. Jeg prøver å sette min bort hos familie etc. når jeg skal bort i lengre perioder, slik at de bruker den. Tror den har lett for å stå seg i hjel.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA