Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En liten påminnelse til dere med parkeringssensorer...

Startet av Hyperstress, tirsdag 11. november 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

GreenBeHH

Interessant at også andre har fanget opp at Elon uttalte seg om en ny type bremser på kommende modell av Tesla S.  Jeg antar at dagens versjon har normale hydrauliske bremser med bremsekraftforsterker og ABS/ESP/EBD system som kan regulere bremsekraften på hvert enkelt hjul.
Jeg antar at det nye systemet nå har en hydraulikk eller luftpumpe for hver hjul, sammen med BAS/ESP/EBD systemet.  Dette vil antageligvis gi bedre kontroll på reguleringen for hvert hjul.  Jeg mistenker at dette systemet er forbeholdt for D modellene slik at firhjulsdrift fungerer optimalt.
Blir spennende å se hvordan dette virker og hvor mange software endringer som trengs før alle blir fornøyde 8)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Hyperstress


Sitat fra: GreenBeHH på mandag 27. oktober 2014, klokken 21:16
Interessant at også andre har fanget opp at Elon uttalte seg om en ny type bremser på kommende modell av Tesla S.  Jeg antar at dagens versjon har normale hydrauliske bremser med bremsekraftforsterker og ABS/ESP/EBD system som kan regulere bremsekraften på hvert enkelt hjul.
Jeg antar at det nye systemet nå har en hydraulikk eller luftpumpe for hver hjul, sammen med BAS/ESP/EBD systemet.  Dette vil antageligvis gi bedre kontroll på reguleringen for hvert hjul.  Jeg mistenker at dette systemet er forbeholdt for D modellene slik at firhjulsdrift fungerer optimalt.
Blir spennende å se hvordan dette virker og hvor mange software endringer som trengs før alle blir fornøyde 8)

Gjelder alle MS:

"Every single Model S now rolling out of the factory includes a forward radar, 12 long range ultrasonic sensors positioned to sense 16 feet around the car in every direction at all speeds, a forward looking camera, and a high precision, digitally controlled electric assist braking system. "
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Det er ikke Elektromekaniske bremser det er snakk om, men elektromekanisk booster istedet for vakum booster. "Bosh iBooster" - samme system som jeg har hatt i e-Up!en i ett år nå. Så dette var ikke fullt så revolusjonerende som det hørtes ut ved første ørekast.

Så bremseveske må fortsatt sjekkes og skiftes. Men blir greit å slippe å høre på vakumpumpa i allefall.  :)

Link til mer info:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36882-P85D-Electric-Mechanical-Braking-System
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA