Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Netthetsen fra kommentatortrollene mot Tesla eiere

Startet av JLafton, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:33

« forrige - neste »

JLafton

Nei. Har ikke det, men takk for tipset, skal sjekke neste gang. Men jeg har testet å sette den i N på ei slette, å bilen triller langt.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Kjell Leaf

Siden 01.01.2014 har jeg kjørt 12.500 km, gjennomsnittsforbruket er 1,52 KW/mil.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Gliderman

16000km siden 21.januar i år. Snitt på 1.54kW/mil.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

MrMastodon


Kjell Leaf

Sitat fra: JLafton på fredag 03. oktober 2014, klokken 20:09
Trur bilen går tilbake til verksted nå. Sarpsborg - Fredrikstad tur/retur med forbruk på 15,6. Noe er galt tror jeg.
Kanskje du har hatt for mye luft i dekkene tidligere så har de tappet ut noe på servicen ? Da vil jo forbruket gå opp.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Ebe

Ligger på ca 2,0 nå når tempen ligger under 5 grader.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

RuneW

#21
Jeg forstår nesten ikke vitsen med alle dere som forteller om deres lave forbruk her. Det er jo av minimal interesse om dere ikke sammenligner med tilsvarende kjøring?

Sett cc på 115 km/t og kjør tilsvarende strekning (kupert terreng). Deretter kan dere poste deres lave forbruk.

---

Jeg har forresten kjørt denne strekningen selv en del ganger og kan ikke tenke meg at jeg hadde hatt så mye som 50% i rest om jeg hadde satt cc på 115 km/t. Tror jeg hadde vært nærmere 20% enn 50%. Mulig det sier mer om bilen min enn om strekningen, men det får så være...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kjell Leaf

#22
Sitat fra: Ebe på fredag 17. oktober 2014, klokken 09:25
Ligger på ca 2,0 nå når tempen ligger under 5 grader.
Da er det ikke rart forbruket er litt høyt, fyll opp til 2,5 i kalde dekk så skal du se... selv bruker jeg 2,8, fungerer utmerket og sliter dekkene helt jevnt.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Ebe

Hehe, mente ca 2,0 kwh/mil :) dekka har jeg på 2,6 bar. Ser jeg burde presisert benevningen :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

#24
Sitat fra: RuneW på fredag 17. oktober 2014, klokken 09:25
Jeg forstår nesten ikke vitsen med alle dere som forteller om deres lave forbruk her. Det er jo av minimal interesse om dere ikke sammenligner med tilsvarende kjøring?

Sett cc på 115 km/t og kjør tilsvarende strekning (kupert terreng). Deretter kan dere poste deres lave forbruk.


Selv om jeg forstår poenget ditt, så er jeg ikke enig. Trådstarter mener hans forbruk på ca 1,5 kwh/mil er unormalt høyt. Nå er det minst fire her inne som sier at deres snittforbruk totalt ligger rundt 1,5-1,6 kwh/mil. I mine øyne viser det bare at kanskje ikke forbruket til trådstarter er så unormalt høyt.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Thomas Parsli

Jeg tror det er så enkelt som at batterier har vært frakoblet under arbeid (bilen var kollisjonsskadet) og kanskje og software har vært oppdatert (man pleier å gjøre slikt når man først har bilen inne).
Da blir GOM helt tullete den første tiden.

Kjør bilen til Low Battery Warning før du lader den til 100% noen ganger (med normal kjøring), så tror jeg GOM endrer seg over noen uker.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA