Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvorfor er ikke tech pakke standard?

Startet av streken, lørdag 28. mars 2015, klokken 10:05

« forrige - neste »

streken

Min far kjører en Twizy til og fra jobb (knallkul sak; jeg er så heldig å få låne den iblant når sola skinner). Han bor i Drøbak og kjører således opp en god del motbakker.
Han stortrives med Twizyen, visstnok særlig i glatte rundkjøringer vinterstid.

En ting som forundrer meg er at han klager over at ytelsen blir veldig svak når utetemperaturen blir noen blå. Han sier ytelsen går ned såpass at han sliter med å komme seg opp de bratteste bakkene med helt flat høyrepedal. På tørr, flat vei orker Twizyen knapt å holde 50 på de kaldeste dagene. Hvorvidt batteriet er fulladet eller ikke har ikke noe å si. Han lader vanligvis et par ganger i uka.

Har noen av dere erfart at ytelsen reduseres når det er kaldt? I så fall vil jeg gjerne høre om det.

streken
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

_Christian

Det er normalt at ytelse svekkes ved kaldt vær og kaldt batteri. Dette for å beskytte batteriet. Det beste er å lade den slik at den er ferdig ladet når du skal kjøre med den.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA