Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av NegativeElectrode, søndag 23. november 2014, klokken 12:46

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Sikkert litt sensasjonsartert artikkel, men elbiler med kort rekkevidde vil få innskrenket bruksområde om vinteren
http://www.tv2.no/2014/11/06/broom/rekkevidde/elbil/6195639
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Mippen

#1
Det er vel ikke en sensasjon? Har selv en leaf og vet hvordan det er om vinteren i forhold til sommeren. Fikk bilen min om vinteren. Bruker som tommelfinger regel ca 1 mil pr. prosent på det kaldeste. Fungerer greit det. Med forvarming på Før jeg kjører sparer jeg også en del km selv om bilen har varmepumpe.

Tesla har også lavere rekkevidde om vinteren, men siden den har så god rekkevidde fra starten av så kommer man seg i teorien fra SC til SC.
Fremtiden er elektrisk.

Skrotenisse

Er bare å kjøre etter føre var prinsippet og rolig så...

Men nå skal jeg da holde kjeft da min pendlekjøretøy (Twizy) ikke har varmeapparat og slikt... Så har jeg "bare" 25 km til jobb med mulighet for å lade på jobb og hjemme.
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA