Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratulerer til alle dere som panikkselger, bilene deres blir vanskelig å selge....

Startet av Bjørg Sveen Fjeldberg, fredag 17. oktober 2014, klokken 09:22

« forrige - neste »

Batteritralla

Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på søndag 26. oktober 2014, klokken 17:18
Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på søndag 26. oktober 2014, klokken 16:48
Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på mandag 06. oktober 2014, klokken 14:28
Har nå funnet en kjørerute fra Sarpsborg til Kongsberg. Sarpsborg - Moss - Horten - Hvittingfoss (Best Bensinstasjon) - Kongsberg (Quality Hotel). 
Jeg får tilgang til stikkontakt på Best, hvittingfoss. Da har jeg kjørt ca 8 min fra Sarpsborg. Da gjenstår det ca 4 mil til Kongsberg. Jeg får 10 A stikk-kontakt på best. Hvor mange mil lader jeg på min i3 på 1 time? (Standard ladekabel 12 V og bilen er innstilt (tror jeg) på 10 A. Mvh Bjørg
*********
Hei igjen. Jeg foretok turen Sarpsborg-Moss-Hvittingfoss-Kongsberg fredag den 17.november. Tilbake lørdag den 18. Det var regn og sludd begge dager. 3 varmegrader. Jeg har ikke greid å stille inn BMWi3 for forvarming. Vindusviskerne måtte gå på Auto begge veier. Jeg ladet begge veier 1 time på Best Hvittingfoss og 15 minutter på bensinstasjon i Moss på hjemveien.
Til tross for bruk av navigering-systemet greidde jeg å rote bort noen km i Moss og i Kongsberg på vei bortover, og jeg rotet bort to-tre mil ved rundkjøringen ut på E18 på vei hjem. :(
Da jeg parkerte i garasjen til Quality Grand Hotel/Europark i Kongsberg fredag hadde jeg 6 km til rest på rekkevidden. Jeg så ved innkjøring i garasjen at det allerede sto en BMWi3 og ladet der. :) Jeg fant en parkeringsplass med stikkontakt. Jeg koblet meg til den, men det viste seg at her var det ikke noe strøm. Jeg ringte EuroPark som kunne fortelle at disse stikk var blitt frakoblet, men det skulle monteres 6 nye ladestolper neste uke. Det viste seg at det var salgsdirketøren på Quality Grand som eide BMWi3en som stod og ladet. Han lot meg straks overta denne plassen - som var eneste stikk med strøm den dagen. Jeg full-ladet og var klar for hjemturen neste dag.
Hjemturen lørdag gikk i like dårlig vær. Det var ikke noe alternativ for meg å lade på Ishavsveien ladestasjon på Rygge. Jeg ladet derfor 15 minutter på bensinstasjon i Moss. Det var regn og torden. Strømmen gikk på bensinstasjonen/i hele området(?) etter 15 minutter. Jeg kjørte hjem med navigeringssystemet oppgitt til hjemadressen. Da jeg svingte inn på gårdsplassen viste skjermen 0 km til rest. Det hadde den vist de siste 600 metrene.
Hm.... Jeg bruker min Mercedes 300 turbo diesel til Gradermoen neste uke. Den bør heller ikke "stå seg ihjel". Jeg har ikke brukt den siden BMWi3 ble hentet den 18. september :)
Jeg glemte å opplyse: Jeg kjørte hele veien i Eko pro +, og under fartsgrensen.

Fin artikkel.

MB 300 Turbodiesel - DA kommer du garantert fram  :)

Skjønte ikke det med å stoppe å lade 15 min, hvor mye har dette for seg i rekkevidde?


Edit: Ser at strømmen gikk :o
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Vind

15 minutter lading gir alt fra 3 til 40 km avhengig av stikk kontakten.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA