Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TPMS - Dekktrykksmåler aktivering

Startet av hanso, tirsdag 04. november 2014, klokken 15:12

« forrige - neste »

PK

Sitat fra: Electrix på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:42
Sitat fra: PK på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 22:26
Kjører alltid med auto på klimaanlegget, dvs Ac på... Det gjør eg på alle biler,  og kun i Leafen dette problemet er... Rart.. Design feil....?
Hvis det er fuktig gjør jeg et klikk (eller to?) på "mode"-knappen slik at den gir luft både på gulv og vinduet. Da er det vanligvis ikke noe problem, jeg tror problemet er at I auto så gir den lite eller ingen luft på vinduet. Mulig dette er for å spare strøm (mindre sirkulasjon mot vinduet gir mindre nedkjøling av lufta).
Hei, prøvde det igår og hadde viften på 3, men digget så mye at eg måtte ha på kun frontrute vifte for å se ut. Sidevinduene var også digget...
Oppdaget så at bilen dugger mindre i D mode enn ECO mode, så mulig ECO mode også gjør noe med AC nivået...?
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Electrix

Sitat fra: PK på fredag 24. oktober 2014, klokken 15:37
Sitat fra: Electrix på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:42
Sitat fra: PK på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 22:26
Kjører alltid med auto på klimaanlegget, dvs Ac på... Det gjør eg på alle biler,  og kun i Leafen dette problemet er... Rart.. Design feil....?
Hvis det er fuktig gjør jeg et klikk (eller to?) på "mode"-knappen slik at den gir luft både på gulv og vinduet. Da er det vanligvis ikke noe problem, jeg tror problemet er at I auto så gir den lite eller ingen luft på vinduet. Mulig dette er for å spare strøm (mindre sirkulasjon mot vinduet gir mindre nedkjøling av lufta).
Hei, prøvde det igår og hadde viften på 3, men digget så mye at eg måtte ha på kun frontrute vifte for å se ut. Sidevinduene var også digget...
Oppdaget så at bilen dugger mindre i D mode enn ECO mode, så mulig ECO mode også gjør noe med AC nivået...?
Hvis jeg husker riktig så gir ECO mode lavere effekt på klimaanlegget så det kan virke inn. Jeg kjører stort sett allitd I D.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA