Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: MittDekkHotell.no

Startet av tonl, mandag 27. oktober 2014, klokken 12:18

« forrige - neste »

tonl

Etter lanseringen av Dual driver. Er det neste panikk tilstand å få solgt Model S særlig P85(+) for å kjøpe P85D. Skulle Tesla kommer med Quad Driver (motor på hvert av hjul) er nok P85D eier som først ute for selger P85D. Hvem kanskje om 5 år er teknologien så bra at en liten motor kan yter 500hk og få plass på selve hjulet.

Lokführer

Motor inni hjulet er en dårlig ide når det kommer til uavfjæret vekt, men ellers kunne det vært smart. Elmotor til hvert hjul forbundet med en aksling er nok den gyldne middelvei. Da kan hvert hjul styres individuelt, optimalt i forhold til fart(dersom foran og bak er forskjellig drevet), grep, sving, rattutslag... Som amg sls electric.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Spinner


Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

tjobben

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

tonl


Denne må da være P85D våte drøm? De kan egentlig kansellere bestilling på P85D.

925 hester
Og for et kjøretøy! Den er utstyrt med såkalte 3-fase induksjonsmotorer (elmotorer) - én i hvert hjul. Maksimal ytelse er 925 hestekrefter og maks moment (trekkraft) på hvert hjul er svimlende 2.900 newtonmeter. Momentet fordeles naturligvis optimalt mellom hjulene (såkalt Torque vectoring).

Fabelaktige ytelser
Dette tillater ifølge produsenten bilen å nå en toppfart på 380 kilometer i timen, den skal klare 0 til 100 på 2,8 sekunder og ved normal kjøring skal rekkevidden være 600 kilometer.

http://www.dinside.no/930869/denne-bilen-gaar-paa-saltvann

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA