Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bør man akselerere sakte?

Startet av RuneW, lørdag 18. oktober 2014, klokken 21:24

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Kanskje på tide med happy stories tråd? Som motvekt.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

hgs

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 08. oktober 2014, klokken 12:42
Sitat fra: Tesla65 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 11:34
Min bil er produsert i januar 2014. Lite problemer her etter 17000 km
Har faktisk ikke noe å klage over enda :) Kjører en P85 på stander 19" GY. Lest en del om disse elendige dekkene!!!  Fikke bilen i mars med Pirelli vinter dekk og var spent når GY dekken sulle på. Dere som får bilene med 19" felger med GY dekk, dere får en bil som er meget behagelige å kjøre, samt dekk som varer i mange år. Så alt som skrives på forumet her, stemmer nok ikke altid med virkeligheten.

Er det Goodyear Eagle RS-A2  du referer til som 19" GY dekk? Jeg tenkte å selge dem og kjøpe Goodyear F1 245/45 r19 istedet.

Det tenkte jeg og, etter å ha lest endel negative omtaler av disse før vi fikk bilen. Skulle bare slite ut det første settet først. Men de fungerer helt fint, og er veldig slitesterke. Etterhvert synes jeg omtalen av disse har blitt stadig mer positiv, og jeg ser ingen grunn til at det ikke skal bli disse neste gang også. Vi kjører noenlunde normalt, så det er sagt....
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Hyperstress


Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 08. oktober 2014, klokken 21:41
Kanskje på tide med happy stories tråd? Som motvekt.

Enda en? Finnes opptil flere, men av en eller annen grunn så dør de ut ganske raskt.. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

arnkl

Sitat fra: snurrehue på onsdag 08. oktober 2014, klokken 14:25
Ventetiden på service/reparasjon gir vel en viss pekepinn. Flere måneder ventetid til tross for at et "gigantisk" servicested har åpnet på Grorud. Men vi får håpe at Tesla har fokus på kvaliteten fremover.

No byrjar vel ganske mange bilar å nærme seg 20 000 km service, så dei har vel fått stort trykk frå desse. For eit halvt år sidan var det vel mest garantireperasjonar som servicesentra var opptekne med.

Alle bilane som vart levert før februar/mars skal vel også få installert titanplate under, få oppgradert ladarane til 16A og skifta speglbrakkettar. Ein god del skal også skifte instrumentskjermen som forebyggande tiltak. Sidan mange tek desse tinga i samband med service, så vil nok servicesentra vere overbelasta ei tid framover. Sjølv skal eg på service i november med bilen eg fekk i februar, og dei ville ha han inne i to dagar for å gjere dei tinga som er nemt over.

Men bortsett frå desse tinga har eg ikkje hatt nokon "hardware" problem med bilen. Og dei bilane som no vert leverte har heller ikkje dei få problemområda som min bil har hatt.

Så viss Tesla no også har ein haldbar DU i produksjon, vil eg tru at framtidige Model S ikkje skulla ha så mange fleire problem enn bilar frå andre forhandlarar. Softwareproblem som utfall av 3G blir nok fiksa om to veker :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Kallagtunet

#19
Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 08. oktober 2014, klokken 10:18

Det er mye roligere på Feil- og mangler tråden enn da jeg begynte å følge med, men om det er fordi man ikke kan skrive der hver gang noe er galt eller om det faktisk er mindre feil er vanskelig å si. Jeg bestilte bil ihvertfall.


Det handler vel mer om at det startes nye separate tråder for hver ny feil som registreres  (x antall DU havari tråder,  morkne lister, hvarererte  soltak, 3 g problemer, 12 v problemer dugg i lykter, feil hjulstilling/dekkslitasje for å nevne noen) heller enn at folk bruker samle tråden. Ikke nødvendivis noe galt i det men tror ikke en får ett godt bilde ved kun å se på den ene tråden.

timingbeltkiller

S85 er antakelig nå mange nok i antall til at bilen kommer med i neste Autoindex.
Forutsatt Teslaeierne ikke lider mer av ønskebetont erindringsforskyvelse enn bileiere flest, burde vi da få en noenlunde objektiv rangplassering av bilen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

RuneW

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:46
Forutsatt Teslaeierne ikke lider mer av ønskebetont erindringsforskyvelse enn bileiere flest, burde vi da få en noenlunde objektiv rangplassering av bilen.

Hehe, men om noen bileiere lider av dette, så må det vel være Teslaeiere?

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest at "sånt må man bare regne med fordi produsenten er fersk" og "dette ser jeg ikke på som et problem, siden verkstedet er så imøtekommende".
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

SimenT

Jeg må innrømme at jeg mistet nattesøvnen før min levering etter noen måneder på dette forumet. Jeg burde gledet meg, men gruet meg. Når det gjelder kvalitet så er det lite ulyder under kjøring - knirking og krasling. Virker bra skrudd sammen. Klart setene får mest pepper, men jeg liker de. Annonsert upgrade der.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Cosmo

Da håper jeg at du fortsatt sitter på gjerdet en god stund til.
Eller du kan jo kjøpe deg en bil som ikke har problemer og aldri må inn på service.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA