Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteriene i Thinken "Classic"

Startet av ilmarw, mandag 18. august 2008, klokken 13:26

« forrige - neste »

ilmarw

Som nevnt tidligere i en eller annen tråd, så jobber jeg på IT Fornebu, dit også Think har flyttet (kontorene, i hvert fall). Med åtte-ti nye Think'er i parkeringsgarasjen ble fristelsen for stor. Stakk oppom dem i dag, og fikk prøvekjøre en bil en halvtimes tid. Jeg må si at jeg er imponert over bilen. Den var veldig behagelig og komfortabel å kjøre. Man sitter ganske høyt, og bilen har alt en 'vanlig' bil har, selv om noe av det er ekstrautstyr, som f. eks. sentrallås.

For antagelig lånt en bil over natta mandag til tirsdag neste uke. Noen som har noen formening om ting jeg burde teste ut/ sjekke/ gjøre? Kan jo skrive et lengre referat basert på erfaringene mine da.

Slik jeg oppfattet representanten fra Think så var et argument for denne ordningen med batterileie at batteriene foreløpig ikke er stabile nok, og at man som kunde derfor er bedre tjent med å leie disse.

ilmar
Polestar i bestilling

HHF

Var inne hos min fossib-bil leverandør på Fornebu nettopp og så en av de nye gule thinkene på veien jeg også. Fine saker.

Det er jo vanskelig å prøve ut så mye på kort tid, men om litt om kapasitet både på hastighet, kraft i oppoverbakker og kjørelengde er jo alltid interessant. Regner ellers med at den ikke er helt ulik min modell.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

ilmarw

Akkurat det er litt vanskelig for meg å uttale meg om, ettersom jeg alrdi har kjørt Think. Derfor blir opplevelsen mer sammenlignet med Kewet, noe som vel ikke er helt det samme ;-)
Polestar i bestilling

Catalyzator

Da jeg ikke har fått noe konkret svar fra Think på et av mine spm så
kanske du kunne hjelpe meg ?

Mål bagasjeplassen i cm.  ;D   

Lysåpning i bakluka Høyde x bredde
Avstand innvendig fra bak til seterygg fremsetet
Innvendig høyde i bagasjen
og innvendig bredde

Nå priser jo Think seg ut fra mitt bruksområdet på grunn av
batterileien men det er alikevel interresant å vurdere bilens
egenskaper i forhold til behov.
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Lynet

Hei ilmar, kan du si noe om støynivået i den nye?
Den gamle synes jeg "uler" mye fra elektronikk/drivverk i hastigheter over 50 km/t.
Den har også mye veistøy fra bakhjulene.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ilmarw

Catalyzator: beklager at jeg ikke rakk å måle innsiden. Ble litt stress den dagen.

Lynet: jeg vet ikke noe om støynivået i den gamle, da jeg aldri har kjørt den. Men jeg synes den nye er veldig stillegående, har ikke lagt merke til noen lyder som var sjenerende.

ilmar
Polestar i bestilling

Boogie

Sitat fra: ilmarw på tirsdag 19. august 2008, klokken 20:20
Men jeg synes den nye er veldig stillegående, har ikke lagt merke til noen lyder som var sjenerende.

Bortsett fra at blinkreleet (med sikringer osv) ligger rett under en tynn plate på dashbordet.
Denne hører du sjenerende godt. Men de er klar over det hos Think, og jobber med saken...

En annen ting er vakuumpumpen som kommer og går HELE tiden. Her må de øke volumet slik at den får en liten pause. Kunne med fordel også byttet pumpen med en mer stillegående. Bråker MYE.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ken

Jeg har blitt litt tunghørt i det siste og ville sette pris på kraftig blinklys.
Det vil i allefall være mer behagelig enn kritikken jeg får for å ikke nullstille den
i det gamle Think.

Vakuum pumpa er noe dritt i det gamle modellen og om det er enda verre på de nye
er skuffende.  Må kunne isoleres bedre.

Er det noen som kunne kunne finne ut om varelageret til den nye Thinken. Det er mulig at noen få komponenter er det samme som  den gamle modellen og kunne kjøpes fra Aurskog med bedre samvittighe enn å bruke Ford.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Sitat fra: Ken på onsdag 20. august 2008, klokken 10:13
Jeg har blitt litt tunghørt i det siste og ville sette pris på kraftig blinklys.

Hvis du sliter med å høre blink-releet, og samtidig ikke legger merke til blinkeren i dashbordet skulle det vel være mulig å kodble på en vanlig "buzzer" (biltema hadde i alle fall slike før, til å varsle om at hovedlysene fortsatt står på når man skrur av tenninga) og koble denne på releetav, snlik at det summer i takt med blinkinga også. :) Evt. med egen bryter for buzzeren, slik at andre brukere med mer følsolm hørsel kan slippe å høre på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

III

Svenske familier skal prøve ut elbil-samhället med think city

http://www.automotorsport.se/news/17149/bilplock-amg-håller-igen-gm-säljer-i-kina-norsk-elbil-i-svensktest/
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Ken

#10
Ja, svensker har litt spesielle krav. Ladestasjoner ved ICA og IKEA må være på plass først og fremst :D
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA