Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Buddy kjørelengde

Startet av eledille, tirsdag 17. februar 2009, klokken 19:39

« forrige - neste »

Think

Datablad på Saft sin som er vannkjølt.

5 x Think City, Leaf Tekna 24Kw

eledille

Jeg har ringt GP. De kan muligens hjelpe oss. Jeg oppdaterer mer utfyllende når ungene mine er i køya.

Superkort: Actia-laderen kan brukes som den er. Det trengs løsninger for å styre ladingen helt utenom bms'en, som vi var inne på lenger opp i tråden. Det trengs også løsning for kjøling. Elbilmiljøet må gjøre det som trengs av engineering. GP kan stille med kunnskap om NiMH-batteriene og styring av lading, sensorer mv. En 120V, 100Ah pakke kan komme på under 12000 USD. GP er interessert i å selge batterier til dette formålet, men de vil helst ha en motpart i form av en forening (Norstart).
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

Han jeg snakket med hos GP var først ganske skeptisk og nevnte høy pris og tekniske vanskeligheter. Da han hørte hva prisen er for originalbatterier og hvilke anstrengelser vi gjør for å holde bilene på veien ble han mer interessert.

Korreksjon: Det trengs ikke en forening, men noen må finne ut av om det går og eventuelt gjøre løsningen tilgjengelig.

GP kan gi en hyggelig pris på en batteripakke for å få prøvd ut om det fungerer uten å måtte risikere 12000 USD på noe som ikke går.

De stiller gjerne i møte med folk som er kompetente til å gjøre jobben for å diskutere hvordan det kan gjøres.

Ett problem kan være å få bilen godkjent, et annet er at NiMH ikke tåler dyputlading.

Men jeg tror det faktisk kan være en mulighet for å komme seg vekk fra de hersens SAFT-batteriene her.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

El rayo

Veldig bra at du tar initiativ, Eledille! Dette følger jeg interessert med på.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA