Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av haider, tirsdag 16. september 2014, klokken 22:31

« forrige - neste »

haider

Det er første gang jeg skriver på denne forumet. Har prøvd å måle med leafspy.
Har kjøpt nissan us model 2012, km 22.000.
Kan noe si om dette ser bra ut.
Ladet opp til 80%
Nissan Leaf 2012 US model
Audi A6 2.0L 2007

emil

Sitat fra: haider på mandag 01. september 2014, klokken 18:31
Det er første gang jeg skriver på denne forumet. Har prøvd å måle med leafspy.
Har kjøpt nissan us model 2012, km 22.000.
Kan noe si om dette ser bra ut.
Ladet opp til 80%

Lad til 100% for å se hvor mange GID/kWh du får. Det er tallene du bør forholde deg til. Ellers er tallene for AHr, SOH osv veldig lik min bil som har ca 10% tap i batterikapasitet.

haider

Nissan Leaf 2012 US model
Audi A6 2.0L 2007

emil

Igjen ganske like mine verdier og de er nok ikke unormale tall for en 2012 US bil som har gått i litt varme strøk og man vil nok kunne skvise ut rundt to mil ekstra på en bil uten batteritap.

Har vært noe rundt definisjonen av GID-verdiene. I starten ble de oppgitt til 80Wh, nå ser det ut som om LeafSpy har den som default til 77.5Wh, vistnok for å få et riktigere bilde av tilgjengelig kapasitet på batteriet.

haider

#4
Det er vel sånn det blir om man ikke tester leaf med leafspy før kjøp.
Kjøpte fra forhandler med 5 års garanti på batteri.
Dette blir vel ikke dekket?
Kjøpte 17.07.14
Nissan Leaf 2012 US model
Audi A6 2.0L 2007

emil

Det er nok bare noe man må leve med. Garantien gjelder jo bare at kapasiteten ikke skal gå under 70% innen de 5 årene. For min del har det heller ikke vært noe stort problem da jeg i snitt siste år har kjørt 6 mil om dagen og andre litt mer faste langturer går greit enten tur/retur eller med planlagt lading når man gjør andre ting.

Brorson


JBS

Mener du hvilket udstyr du skal bruge for at måle på din Leaf ??

Du skal bruge en såkald OBD2 Reader, som kikker på bilens CAN bus.
Købes på ebay eller DX. Den du skal bruge hedder ELM327 V1.5 eller lignende model, prisen er omkring 60kr.

Læs her : http://electricvehiclewiki.com/Leaf_Battery_Application

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA