Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alternativt ladenettverk for Teslaer

Startet av JLafton, torsdag 04. september 2014, klokken 15:06

« forrige - neste »

JLafton

Noen som har måttet skifte bakskjermer på Leaf ?
Var så uheldig å bli påkjørt for over 2.månder siden. Så bilen ble sendt til BNH skadeavdeling i Oslo, å der er den fortsatt. Dem fikk bekreftet levering av skjermer fra Japan i uke 28. Men dem kom ikke, å nå veit dem ikke når dem kommer. Dem sier dem purrer jevnlig men får aldri noen leveringsdato.
Syntes dette er skikkerlig dårlig service av Nissan og BNH.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

JLafton

BNH har fortsatt ikke fått noen leveringsbekreftelse fra Nissan etter snart 3. Måneder. Så nå ble det sent en ganske kvass mail til Nissan Norge om at dette må dem rydde opp i...
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Midgard

Håper for din del at du har en lånebil.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

JLafton

Det har jeg. Men det er ikke det samme som sin egen bil.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Powerflux

Sitat fra: JLafton på torsdag 04. september 2014, klokken 22:24
Det har jeg. Men det er ikke det samme som sin egen bil.
Har du da fått en Leaf som lånebil eller ble du avspist med en fossilbil?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

JLafton

Dem prøvde seg først med en Micra, men nekta. Så fikk en Japan Leaf.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

TorC

Jeg har blitt påkjørt og måtte bytte bakre fanger.  Det er angivelig ingen billig sak. Nå har de holdt på i 3 dager bare med "oppretting".

Selve bakskjermen starter midt på bakdøren og strekker seg rundt til bakluken. Denne må skjæres ut og et nytt felt må felles inn. Før den tid må alt av interiør i bakre del av bilen ut, samt annen demontering.

Bakskjermen er meget dyr å bytte ut i motsetning til forskjermen som koster en drøy tusenlapp+lakkering.

Hvis du ikke får orden på sakene innen kort tid kan du ta kontakt med u.t. Jeg har en venstre bakdel liggende for omgående levering for en meget billig penge.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

JLafton

Det er desverre høyre skjerm som dem mangler.
Nå har BNH tatt kontakt med Nissan Nordic som har hovedkontor i Finland.
Dem har purret mange ganger på Nissan Norge, men får ingen bekreftelse.  Så nå håper jeg det blir litt oppvask hos Nissan Norge.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Kvikken

Har selv en skade på høyre forskjerm som jeg har kviet meg for å ta kontakt på. Der må de utretting og lakkering til og det har skjedd akkurat i skjøten mot neste panel.

Electric

Er det ikke noen vrakede på nbfbildeler.no da ? Sikkert mulig å skaffe en skjerm eller lignende, men ser for meg at det er dyrt via forhandlernettet. Mener å ha hørt 11 000 for en baklykt.

JLafton

Ingen deler der. Men så er det forsikringsak så dem må vel ta nye deler.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Electric

Jepp - det er vel slik når det er forsikringssak. Dog burde jo verksted være intr i å få hurtiggang - 2-3 mnd på noen skjermer er helt merkelig - på italiensk heftig hadde jeg forstått dette - men på leaf. Det er vel lite deler tilgjengelig på markedet forøvrig ja - jeg tipper det burde være muligheter med diverse delebiler etc etterhvert.

Kvikken

#13
Jeg hadde forstått det om det var Tesla som tross alt er en "fersking" på bilmarkedet (inkludert roadsteren). Men Nissa er jo en gigantprodusent på bilmarkedet med lang historie. Dette burde vært på stell.

En av grunnene til at jeg gikk for Leaf var å få tryggheten i systemet til en traver i industrien som Nissan.

JLafton

Kommer nok ikke til å handle Nissan igjen etter den dårlige servicen her.
Dem må jo ha lager med reservedeler ett sted i verden, men det kan det virke som at dem ikke har, å prioriterer kunn å lage nye biler.
Det har nå gått 3 månder. Å BNH har enda ikke fått noe bekreftelse fra Nissan Norge. Håper Nissan Nordic tar tak i dette nå.
Vurdere å gå ut i media med dette nå.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA