Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I3 på vinterføre?

Startet av borge, fredag 24. oktober 2014, klokken 09:51

« forrige - neste »

borge

Skulle helst klart dette tur/retur uten å lade..Det er 85 km eller 95 km en vei...
Hvor mye går av batteriet når man kjører i tunneller under havet, og hva er mest strømsparende på vei oppover?
Og jeg kan velge å ta trekantsambandet til haugesund sentrum eller via aksdal som er en mer flatere rute.

Jeg er har bare ECO modus på min Leaf.


BE

Du kan glemme tur-retur uten lading, det er for mange tunneler til det. Sist jeg var i Haugesund kjørte jeg gjennom de nye tunnelene, og ladet på normallading i 3 timer på 16 ampere før jeg kjørte hjem samme vei. Alternativt kjører du om Aksdal på returen og lader på hurtiglading der.

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

borge

Ok, takk for svar. Hvor finner jeg 16A uttak, jeg ser for meg Amanda Shoppingcenter eller Aksdal?

Jeg har standard 8/13A lader for huskontakt, samt en Type2-Type1 ladekabel for bruk i ladestasjon. Finnes det Type 2 uttak noen steder?
Jeg har bare standard lader i Leafen.
Hva drar mest? Flat vei via Aksdal eller trekantsamband inkl tunneller?


Kjell Leaf

Kjør tunnelen, og via Aksdal hjem. Det er vanlig ladestasjon med husmorkontakt på egen elbil-parkeringsplass i sentrum, ladestasjoner med husmorkont. er det også på Amandasenteret. I Aksdal er det jo hurtiglader som du kan bruke, den er gratis også. Da har du 80% på 20-30 minutt.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA