Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har tesla nå 5000 kunder i Norge som føler seg snytt ?

Startet av NegativeElectrode, lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:08

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Birger på tirsdag 30. september 2014, klokken 16:41
Hva med tid og forbruk? Tid koster per ladeplass leverandøren har investert i og de må avskrive denne investeringen. Så kan de ta en margin på kraften. feks. Halv time koster 50 + 3 kroner per kilowattime

Dersom det er så at de ikke har lov til å ta betalt for kWt så har de neppe mer lov til det dersom de kombinerer det med tid. Men å sette forskjellige satser basert på kapasiteten på lade-plassen burde være lov, og etter som jeg ser så virker det som om de også gjør det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Birger

Sitat fra: Amoss på tirsdag 30. september 2014, klokken 17:04
Sitat fra: Birger på tirsdag 30. september 2014, klokken 16:41
Hva med tid og forbruk? Tid koster per ladeplass leverandøren har investert i og de må avskrive denne investeringen. Så kan de ta en margin på kraften. feks. Halv time koster 50 + 3 kroner per kilowattime

Dersom det er så at de ikke har lov til å ta betalt for kWt så har de neppe mer lov til det dersom de kombinerer det med tid. Men å sette forskjellige satser basert på kapasiteten på lade-plassen burde være lov, og etter som jeg ser så virker det som om de også gjør det.

Vet vi om noen av leverandørene har forespurt om lov til å selge per kWt? Og i så fall hva var svaret?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

elektrolux

Sitat fra: Birger på tirsdag 30. september 2014, klokken 16:41
Sitat fra: elektrolux på mandag 29. september 2014, klokken 16:07
Å selge på tid er helt OK. Det vil også minske ventetiden på å få lade om stasjonen er populær.

Hva med tid og forbruk? Tid koster per ladeplass leverandøren har investert i og de må avskrive denne investeringen. Så kan de ta en margin på kraften. feks. Halv time koster 50 + 3 kroner per kilowattime

Der gikk du langt over min smertegrense. Skal jeg betaler 50 kr for å stå å lade + betale 3x for strømmen? Da tar jeg heller dieselen, eller som jeg tidligere har gjort; satt en av elbilene halveis på ruten og byttet bil underveis, mens den andre sneglelader gratis.

Nei, en ren tidsprising og gjerne pr minutt i stedet for pr kvarter eller halvtime og til en pris som er maks 3x ladekapasiteten bør være akseptabel for begge parter.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Birger

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:27
Nei, en ren tidsprising og gjerne pr minutt i stedet for pr kvarter eller halvtime og til en pris som er maks 3x ladekapasiteten bør være akseptabel for begge parter.
Hvorfor bør det det? Har du noe underlag for å se inntjeningen til leverandørene?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

emil

Sitat fra: Birger på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:43
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:27
Nei, en ren tidsprising og gjerne pr minutt i stedet for pr kvarter eller halvtime og til en pris som er maks 3x ladekapasiteten bør være akseptabel for begge parter.
Hvorfor bør det det? Har du noe underlag for å se inntjeningen til leverandørene?

Hvis det både blir mer praktisk og mer økonomisk å kjøre fossilt kommer ikke folk til å kjøre elbil og da blir det heller ingen inntjening på laderen.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA