Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S Dual motor

Startet av AustinPower, fredag 10. oktober 2014, klokken 10:08

« forrige - neste »

AustinPower

Siste nummer av Autofil ramlet ned i postkassa i går, med stor sammenligningstest av Golf, Soul, I3 og Leaf.
Kommer ikke med noen spoiler her, men er fortsatt veldig fornøyd med å ha bestillt hvit/blå Soul som er lovet levert i begynnelsen av Oktober:-)

heidu


nemiarwen


AustinPower

OK, da  ;)  (med forbehold om at jeg husker 100% riktig)Golf 32p,Soul 30p, I3 27p, Leaf 20p

NilsO


Thomas Parsli

Hvordan fossilhuene i motorpressen rangerer elbiler synes jeg stort sett er underholdene...

BMW i3 er for eksempel en fantastisk bil for to voksne men nesten ubrukelig for en famlie på fire som også må ha med barnevogn. Blir man fem kan man bytte bil ellerl adoptere bort ett av barna...

Jeg lurer også på hvorfor Leaf får 20p mens Golf får 32p -bortsett bra at "alle elsker Golf"?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 26. september 2014, klokken 14:12
Hvordan fossilhuene i motorpressen rangerer elbiler synes jeg stort sett er underholdene...

BMW i3 er for eksempel en fantastisk bil for to voksne men nesten ubrukelig for en famlie på fire som også må ha med barnevogn. Blir man fem kan man bytte bil ellerl adoptere bort ett av barna...

Jeg lurer også på hvorfor Leaf får 20p mens Golf får 32p -bortsett bra at "alle elsker Golf"?

Thomas

Er bare i elbilverdenen at man sammeligner biler av helt forskjellig type. Ellers er dette samme type mennesker som ga eGolf terningkast 6 et halvt år før de første fikk prøvekjøre den.

Thomas Parsli

Sitat fra: emil på fredag 26. september 2014, klokken 14:25
Ellers er dette samme type mennesker som ga eGolf terningkast 6 et halvt år før de første fikk prøvekjøre den.

Men det er jo en Golf -Norges favorittbil- så den må jo være bra!  :o

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

arnejorg1

Nå har ikke jeg lest testen, men vil tro at Soul slo alle på rekkevidde. Hva stod det om rekkevidde i testen?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

okso

Merk at Kia ble foretrukket av Marcussen.
Garanti,pris og utsyr gjorde at Kia Soul trakk lengste strået.

Totalt fikk Kia 30, VW 32. Disse to var en særklasse sammenlignet med BMW og Leaf. Kia hadde bedre på økonomi (6 vs 5), mens golfen fikk en karakter bedre på Autofilfaktor, motor og interiør.

Men hvorfor er ikke kjørelengde, ladetid, lademuligheter med? Tja, kanskje folkebilen ikke hadde scoret best her...

Har prøvekjørt begge, og er ikke i tvil. Soul er bestilt. Høy sittestilling, mye lavere kjøpspris, kjørelengde og mye mere gjorde det til et enkelt valg. Faktisk var Kia'en bedre å kjøre enn golfen.

Klykken

Kjørelengde, ladetid og lademuligheter vet de jo ingenting om. De vet heller ikke hvordan de skulle fått teste det, og de har ikke gjort research. De kjørte vel en testløype og så hva GOM oppgav som rest om jeg ikke husker feil. Ganske unøyaktig og upresis test, altså.
De ble vel strømtomme på en (eller var det to?) av bilene når de avsluttet testen og kjørte hjem også, mens de bannet over ladestasjonene som var i ustand eller hadde lange køer.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sense

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 26. september 2014, klokken 14:12
Hvordan fossilhuene i motorpressen rangerer elbiler synes jeg stort sett er underholdene...

BMW i3 er for eksempel en fantastisk bil for to voksne men nesten ubrukelig for en famlie på fire som også må ha med barnevogn. Blir man fem kan man bytte bil ellerl adoptere bort ett av barna...

Jeg lurer også på hvorfor Leaf får 20p mens Golf får 32p -bortsett bra at "alle elsker Golf"?

Thomas

Fossilhuene er i ferd med å bli elbilfrelst de også. Flere har allerede måttet bite i det sure eple og skaffet seg en Tesla.

Hvorfor E-Golf rangeres høyere enn Leaf er igrunn ikke så vanskelig å forstå.
Bilen har bedre kjøreegenskaper med bedre respons og opplevd kvalitet, særlig i interiøret. Min personlige preferanse gir også høyre score i favør Golf for god sittestilling. Dette er bilen man skulle ønske hadde lenger rekkevidde, så man kunne ta den med på skikkelig langtur.

Leafen var en godt utviklet bil når den kom på markedet, men det er over 3 år siden nå. Selv om de kom med en liten oppgradering i fjor, så er 3 år lang tid i denne sammenheng.
På den annen side er Leafen god nok til "husbruk".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA