Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: About time to unveil the D and something else

Startet av pwb, torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:21

« forrige - neste »

pwb

Mulig bytte til Kia for å få 5 seter så vurderer jeg å selge min 2014 ion (reg 04/14), gått 13500. Ser det ligger en del ute på finn til over 100.000 for 2011 modell så synes en fornuftig pris er 175.000,- + omreg. siden det er igjen 4,5 års nybilgaranti. Kjøpt NY i Ski. Det følger med nye vinterdekk uten pigg og en type 1til2 kabel så den kan lades på de nye stolpene i Oslo, er også montert defa kupevarmer. Vet at dette er over nybilpris, men her slipper man å vente på bilen, godtar man å betale litt mer så kan man få bil med en gang.
Kan selvfølgelig selges for høyere pris hvis flere har lyst på den, men selger den ikke for lavere pris. Løp å kjøp før jeg ombestemmer meg.

ØysteinBuddy

Hvis du greier og selge denne for 36000 over nypris skal jeg personlig sende deg en blomst vedlagt jobbtilbud som selger i mitt firma som vil bli opprettet umiddelbart.

Dette er ikke for og ødelegge tråden, men nå selges jo faktisk t.o.m tesla'r til under nypris. Sikkert lurt og følge markedet om du vil selge ;)
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

pwb

Trenger ikke å selge, har satt prisen til det jeg ikke kan takke nei til. Husk at en som skal ha seg en slik bil fort tjener inn det ekstra på den tiden man må vente på ny bil.

pwb

Har heller ikke lagt den ut på finn siden jeg ikke gidder å bruke 500,- på noe jeg ikke må selge. Siden det er ett bedre kjøpe enn e-up så kan det hende at noen vurderer det.

pwb

Viktig å huske på at det er med vinterdekk, ekstra kabel til de nye stolpene og defa kupévarmer. Så prisdiffen er på langt nær det du oppgir.

Thomas Parsli

Salget av Peugeot iON og Citroen C-ZERO krasjet for snart to år siden og det er bare Mistubishi som ikke har gitt helt opp.
PSA mottar fortsatt ikke biler fra Mistubishi, men skal bruke de neste 3 kvartalene på å "bestemme seg".

Ønsker du å selge bilen må du nok rundt 30.000,- ned i pris (ref. ny og bruktpris på trillinger), alternativt kjører du den så lenge den går for å unngå å realisere tapet. Jeg skjønner bilen har hatt et ubehaglig verdifall, men den blir ikke mer verd av den grunn.
Leafen vi betalte 290.000,- for i 2012 (har gått 53.000km) er neppe verd mer enn 150.000,- nå...

Og om du virkelig ønsker å selge bør du spandere på deg en annonse på finn.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

pwb

Folk tror fortsatt at det lages biler, men flott at andre også vet /har hørt at produksjonen til PSA har stoppet opp for lenge siden. Det er jo bare i Norge det er etterspørsel etter de bilene og det er jo for lite marked til å gidde å starte samlebåndet.

Lynvingen

Sitat fra: ØysteinBuddy på fredag 26. september 2014, klokken 20:01
Hvis du greier og selge denne for 36000 over nypris skal jeg personlig sende deg en blomst vedlagt jobbtilbud som selger i mitt firma som vil bli opprettet umiddelbart.

Dette er ikke for og ødelegge tråden, men nå selges jo faktisk t.o.m tesla'r til under nypris. Sikkert lurt og følge markedet om du vil selge ;)

Støtter dette innspillet 100%. Jeg fyrer opp en butikk sjæl, skaffer noe sand og sender deg sporenstreks til Sahara. Makan til fri fantasi har jeg ikke sett siden svirebrødrene Asbjørnsen & Moe drev med skrønerier over det ganske land. Om fornuften er en saga blott, er ihvertfall pågangsmot en valuta du fortsatt kan levere.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

pwb

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 30. september 2014, klokken 14:43
Sitat fra: pwb på fredag 26. september 2014, klokken 20:13
Husk at en som skal ha seg en slik bil fort tjener inn det ekstra på den tiden man må vente på ny bil.
Haha - dagens.
Nå er kanskje ikke du den eneste som selger brukt elbil.

haha - nei, men det ligger en del gamle biler på finn. Jeg trenger ikke å selge bilen, den tjener seg inn hver dag så dumt å selge den. Men tenkte at hvis noen vil ha en bil og ikke vil vente så har de muligheten og de tjener fort inn det ekstra den koster. Her kan man få en bil med 4,5 års garanti og begynne å spare penger fra dag en. Må man vente 1/2 år på bil så er det fort en del penger bortkastet det også. Men for all del, hadde jeg ville solgt den så hadde jeg jo satt ned prisen, men jeg trenger ikke å selge den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA