Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har tesla nå 5000 kunder i Norge som føler seg snytt ?

Startet av TrondW, søndag 12. oktober 2014, klokken 10:54

« forrige - neste »

TrondW

Etter det jeg kan skjønne så er det mye billigere å sette opp en 22/44? Kw lader enn disse "kjøleskapene" med Combo-lading. Jeg tror jeg ville klart meg svært godt med et 22Kw ladepunkt når jeg er ute å kjører. Renault har vel type 2 44Kw lademulighet. Noen som vet / kan forklare meg hvorfor BMW ikke har intern lader i bilen som kan takle høyhastighet type 2 lading? Ser at vekten på laderen i bilen ville blitt større, men Renault har jo dette inkludert?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Rav4_EV

En økning av vekten med 12 kilo er det BMW kunne gjort for å gjøre bilen mer funksjonell.
http://www.brusa.eu/en/products/energy/chargers-400-v/nlg6-fast-charger.html
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Men alle andre steder enn Norge selges vel kanskje i3 hovedsakelig med rangeextender for de som skal mer enn bare lokal bykjøring og da er det ikke like viktig med flere alternative hurtige lademuligheter?

I tillegg er vel 400V 3fas et "europeisk" fenomen og forskjellige former for DC-lading er godt utbygget både i Japan og USA i tillegg til at det begynner å bli en del av det i Europa også.

Men etterspør markedet høyeffekt AC-lading kommer nok bilprodusentene etter. Enten ved flere enkeltladere som Tesla (eller 3. parts løsninger) eller varianter av løsningen til Zoe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA