Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan er markedet for å selge brukt E-Golf?

Startet av drinden, onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:14

« forrige - neste »

drinden

Hei folkens.

Jeg har lest i flere innlegg her at folk har komme ned på reservetanken. Har skjønt at bilen da skrur av det den kan og reduserer effekten.

Det jeg lurer på er om noen vet (har erfart) hvor langt man faktisk kan komme på "reservetanken"?

Leif1

Det er testet og beskrevet her før. Og det varierer. Fra omtrent ingenting til et par mil, eller så.
Jeg vil anbefale å kjøre det eksperimentet i en lang unnabakke for å si det sånn.  :P
Konvertitt fra S til X

drinden

Jeg har forsøkt å søke litt rundt i forumet. Finner ikke mange erfaringer på området, bare et par stykker som har vært nede på "reserven".

Det jeg har funnet er:

Det jeg fant av erfaringer var:

  • Kjørte 5km på reserven for å komme til nærmeste lader
  • Kjørte 3-4km etter 0km for å komme til nærmeste lader
  • Kjørt 1,5 mil siden null og under 65 km/t i fart
  • Noen sier 25km

Med andre ord mye synsing og få erfaringer. Kan hende jeg ikke har funnet alle trådene, men jeg har gjort et forsøk :)

Vi har selvsagt også den uoffisielle antagelsen her:

Sjøhyene

Er vel så enkelt som at man har 5,1kWh igjen å gå på. Sånn at snittforbruket ditt derfra og ut vil avgjøre hvor langt du kommer.

Forbruk på 200Wh/km gir 25,5km.
Forbruk på 150Wh/km gir 34km.

osv..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA