Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Treg supercharger på Lillehammer?

Startet av sjokomelk, mandag 07. april 2014, klokken 09:03

« forrige - neste »

sjokomelk

Sitat fra: Sprint på mandag 29. september 2014, klokken 14:12
Sitat fra: sjokomelk på mandag 14. juli 2014, klokken 20:04
Jeg er kjempefornøyd så langt. Er jo bare litt fancy overvåking av bilen inntil noen klarer å utvide funksjonaliteten, men det er greit nok for meg.
Du tracker bilens GPS-posisjon live. App'en har innebygd kart og viser bilens posisjon, retning og hastighet.

Tror jeg må gå til innkjøp av en slik en, hvor kjøpte du din? :)
Finnes det app til Android også?
Ser at amerikanerne kan sende GPS destinasjoner til sine Volt fra f.eks. Google Maps via OnStar. Er det noe som også kan se ut til å komme til OVMS?
Har du fått noen nye spennende funksjoner etter de første postene dine som kan være verdt å dele med oss? :)

Du finner all info på http://openvehicles.com/ og selve hardwaren kjøpes fra http://www.fasttech.com/product/1000300
Jeg legger ved et bilde av det du trenger av stæsj. Men når det gjelder OBD2-kabelen, så er jeg usikker på hvilken vei ledningen går på min. Se på din egen bil og finn ut selv hva du tror er best.

Appen finnes til både Android og EpleFon. Bare søk på OVMS i app-butikken, så finner du den. Der ligger det også inne en Roadster for demo som du kan trykke og herje med så mye du vil.  :)

OnStar-lignende funksjoner kommer ikke til oss. Vi har jo full navigasjon alle sammen. OnStar-navigasjon er for de med standard radio.

Enn så lenge har det ikke kommet noen oppdatering. Det er fortsatt versjon 2.6.5 som ligger ute. Så ingen nye, spennende funksjoner enn så lenge.
Vi er jo avhengige av at noen faktisk tar seg tid til å finne ut av hvordan ting henger sammen og tester å sende meldinger på CAN-busen til enhetene i bilen. Så hvis du er flink til å programmere, er det bare å ta seg ut!  :D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA