Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Best kjøp, P85 eller S85D?

Startet av sdhweb, fredag 10. oktober 2014, klokken 15:24

« forrige - neste »

sdhweb

Hei,

På min bil fungerer ikke kombinasjonen A/C og Auto. Slik jeg har forstått det styrer auto viftehastigheten. Så fort man stille på viftehastigheten selv slår Auto seg av. Greit nok. Men hvis jeg setter på A/C og 19 grader og deretter trykker inn Auto slår den seg bare over på Heat. Det skal vel ikke være meningen? Prøvde en annen Leaf i dag og den var ikke sånn.

Og hva betyr det når A/C og Heat er påslått samtidig? For meg er det ulogisk men det 'funker' på min bil, altså at både A/C og Heat lyser samtidig. Hva er poenget med det?

D9

Er det kaldere ute enn det du setter gradene på vil den naturligvis gå over på heat, ellers blir det vanskelig å oppdrive de gradene. Ac + heat er for å trekke ut fuktighet. Oppførselen du beskriver er (for meg) vanlig
'14 Leaf
'15 Evalia

Trig8

AUTO-lyset slukker med det samme du stiller inn noe manuelt. Funksjonene du ikke stiller inn manuelt vil fremdeles gå på auto. I ditt tilfelle der du trykker AC vil luftfordeling og viftehastighet fremdeles være på auto. Velger du noe manuelt på dem går også de over i manuell.

Jeg bruker ofte å trykke AUTO når andre har brukt bilen, og så stille inn luftfordelingen på vindu og ben nå om høsten/vinteren. Da går vifta fremdeles på auto, men jeg får lufta dit jeg vil ha den.

Lyset på AUTO-knappen forteller deg egentlig kun at ´alt´går på auto.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

reptil

Og, hvis man gjør som foregående svar kan man velge ac også.
Da får man luft på rute og ben, samt varme og "tørking" av luft via AC.
Viftehastigheten går på auto ift temperatur i kupe
Svart Leaf Acenta

Rio

Rykter har det til at man i fremtiden kan ta doktorgrad på fremtredende universiteter i emnet: "Nissan AC brukergrensesnitt".

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA