Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spørreundersøkelse for masteroppgave- en innovativ ladestasjon for elbiler

Startet av EssEnn, søndag 28. september 2014, klokken 07:46

« forrige - neste »

EssEnn

Hei alle sammen!

Er på vei inn i ny jobb som krever mye kjøring rundt om på Øst og Vestlandet. I den forbindelse dukker spørsmålet opp om det vil lønne seg med kjøregodtgjørelse eller firmabil i forhold til en Tesla Model S.

Er det noen som har laget et skjema evt regneark hvor både private og firmakostnader blir sammenlignet, med elbiler i tankene? Har funnet kostnadsberegninger for meg som privatperson, men skulle gjerne sett på kostnader for selskapet også...

All hjelp tas imot med takk :)

Ebe

Er det snakk om lease eller kjøpe? Leasing kan bli mer aktuelt om regjeringen får ut fingrren og momsfritar elbiler på lease
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Elmo

Jeg har ikke noe skjema, men det er vel liten tvil om at det er best å eie bilen selv. Firmabiler er oftest leaset og da er det moms i regnestykket (enn så lenge). Kjøper du bilen selv får du kilometergodtgjørelse som du bruker til å nedbetale egen bil. For prival elbil får du litt høyere sats og enda mere viktig hvis du kjører mye - den reduseres ikke etter 10000km. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA