Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min første parkeringsbot med Think...

Startet av El rayo, lørdag 31. januar 2009, klokken 10:58

« forrige - neste »

El rayo

... i kveld, heller  :( Skal jeg aldri få prøvd kjettingene?

Unnskyld den dårlige bildekvaliteten, fargeskjæret kom da jeg gjorde bildet lysere. Det er ikke så godt å se snødybden på brøytefonna utenfor garasjen, men bunnplata brøyta godt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lars C. Krogenæs

Vi har en liten privat vei med oppoverbakke før vi kommer på kommunal vei. Prøvde å komme opp med min Citroen Saxo el i går kveld med gripetak. Det måtte jeg bare gi opp.

I dag tidlige kom måkebilen og fikk unna det værste, men hadde ikke kommet opp uten knipetakene i dag tidlig.

På vår storebil la jeg på kjetting for levering i barnehager og skole.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

ilmarw

Ble Buddy til jobb i dag også, etter at jeg måtte dumpe den noen kvartaler hjemmefra i går kveld pga. en slak bakke, hvor det sto en minibuss, varebil, to drosjer og flere personbiler på kryss og tvers. Fikk hjelp av en brøytetraktor i dag så jeg slapp å grave :-)

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

#3
Ellers er det jo alltid "hyggelig" og å se en BMW kjøre seg fast et sted jeg ikke hadde noe problem, slik de skjedde i går. 8)

Men jeg må tilså at jeg ikke turde å tilby meg tauing.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

svedman

Dette var min første opplevelse av Buddy på skikkelig snøføre, og jeg må si det var ganske fælt.

De smale dekkene gjorde at det var svært vanskelig ikke å bli "dratt inn i snøen" og ført mot både snøfonner, parkerte biler og møtende trafikk (min samboer kjører en gammal Ford Fiesta og hadde ingen problemer på samme strekning), og jeg måtte korrigere mye mer enn jeg er vant med på samme type føre.

I tillegg gjorde bakhjulsdriften at jeg omtrent kjørte ufrivillg slalom i bratte oppoverbakker, måtte slakke av på gassen hele tiden og korrigere, mens min samboer igjen ikke merket noe til dette i samme bakke, 10 minutter bak meg.
Oslo: Kewet Buddy Citi-Jet 6 2008-modell, "YOSHI". Elbilfører siden mai 2008.

elektrolux

 :D

Når jeg kjørte Cityel med 3 hjul satte jeg pris på nettopp den skrekkinngytende opplevelsen det var å kjøre den, selv uten å bryte fartsgrensene.

Andre betaler dyrt for å oppleve tilsvarende i berg og dalbaner etc.

Sannsynligvis har du forlenget livet ditt med noen dager, og har en god historie å fortelle i lang tid framover.

Når snøen smelter kan du igjen kose deg over mer stabile kjøreegenskaper. ;)



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Silkefot

Min Saxo har vist seg å dra ganske bra i oppoverbakker, faktisk bedre en V70 med piggdekk. Jeg har en egen liten teori om at elbiler drar hjulene mer jevnt rundt en bensinbiler som jo faktisk driver hjulene med små eksplosjoner  :) Mistenker vel at de fleste vil argumentere med at disse ujevnhetene jevnes ut på vei til hjulene men noe blir det vel alltids igjen... Uansett er starten jevnere så den vil jo ikke slippe like lett fra stillestående.

Flere gode teorier  ;D

Silkefot
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

elektrolux

Sitat fra: Silkefot på torsdag 22. januar 2009, klokken 18:57
Mistenker vel at de fleste vil argumentere med at disse ujevnhetene jevnes ut på vei til hjulene men noe blir det vel alltids igjen...

Stemmer det, og fossilbilfabrikantene monterer nå dobble svinghjul med gummi mellom platene for å utgjevne disse svingningene, og dermed redusere stress på girkassen.

Noen som etter å ha kjørt elbil plutselig oppdager hvor mye vibrasjoner der egentlig er i en fossilbil, og hvor behagelig det er å slippe det i elbilen?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: Silkefot på torsdag 22. januar 2009, klokken 18:57
Min Saxo har vist seg å dra ganske bra i oppoverbakker, faktisk bedre en V70 med piggdekk. Jeg har en egen liten teori om at elbiler drar hjulene mer jevnt rundt en bensinbiler som jo faktisk driver hjulene med små eksplosjoner  :) Mistenker vel at de fleste vil argumentere med at disse ujevnhetene jevnes ut på vei til hjulene men noe blir det vel alltids igjen... Uansett er starten jevnere så den vil jo ikke slippe like lett fra stillestående.

Flere gode teorier  ;D

Silkefot

Dette, forhjulstrekk , relativt høy vekt, og at vekten er gunstig fordelt er nok en god hjelp.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA