Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?

Startet av autopass, torsdag 06. oktober 2016, klokken 18:50

« forrige - neste »

moderator 2

Kjære forum-debatanter.

Temperaruten i denne tråden har tidvis vært høy, med diverse personangrep. Prøv å skriv litt mindre provoserende og vær åpne for at andre muligens kan ha meninger som ikke er 100% sammenfallende med dine egne.

Jeg har nå slettet en del innlegg som ikke passet inn, samt slettet innhold i enkelte innlegg.

Dersom du synes at Soul har plastfølelse, så skriv at du synes Soul har plastfølelse og dermed uegnet til å levere barn i barnehagen. Selv om du mener dette, bør det være en ærlig sak at andre opplever samme bil som helt super.

Dersom du har noe konstruktivt å bidra med, så del gjerne. Har du ikke noe som beriker oss andre, så dropp det!

Lars
Forum admin.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

sven erik

hvorfor diskutere hva som er best en snakker her om  smaksak
jeg selv ser ikke på salgstall eller noe  en skal like bilen eller ikke og heller se om det er et selskap som går konk eller ikke  jeg vurderer kia soul i stede for tesla  for teslan er for lav for meg  + at jeg ser tesla selskapet sliter økonomisk og jeg ser kian er ikke så mye på derksted som  tesla  så denne er et lysår bedre i kvalitet  kjenner fler som har kia har selv hatt kia fosil  før men har og en trilling men  den  blir litt liten  og kort rekkevidde  har sett på bmv men den ser for spinkel ut + for  trng i baksetet  leafen  med det nye batteriet har jeg ikke testa men skal vurdere den og 
men bil er en smaksak   det blir sakt at folk ikke vil bli sett i en kia  jeg er mer en midels intresert i elbil og kjører over 50 tusen i året  ja bestilte og en  tesla X men det ser ikke ut som  tesla greier å levere til tiden  å at det er asse feil på disse og

Robert Sund

Det er helt klart en smakssak; og at folk har ulike prioriteringer. Det er fint at utvalget er blitt så stort at meningene kan sprike!

Den høye sittestillingen i Kia, i en kort bil = boks for andre
Kjapp presis styring i i3 = vinglebil for andre
Kjapp 22 kW AC lading i Zoe hjemme = ubrukelig langtursbil uten DC lading for andre

Mange er glade i bilene sine noe må ha gått helt fint  8)

hemi

Jeg har hatt

e-up
e-golf
Tesla P85D

Har nå nye i3

har også kjørt soulen da jeg vurderte den, jeg liker designet på den, men den falt igjennom på manglende app, manglende ladejustering og dårlig ladelukepatent. Jeg likte oppvarmet ratt, sittestilling og høyde, og design.

Forstår ikke i3 vinglebil greia, har bare testa 130kmh, men det var null stress, liten, lett, leken, morsom :)

sven erik

Sitat fra: hemi på fredag 14. oktober 2016, klokken 19:03
Jeg har hatt

e-up
e-golf
Tesla P85D

Har nå nye i3

har også kjørt soulen da jeg vurderte den, jeg liker designet på den, men den falt igjennom på manglende app, manglende ladejustering og dårlig ladelukepatent. Jeg likte oppvarmet ratt, sittestilling og høyde, og design.

Forstår ikke i3 vinglebil greia, har bare testa 130kmh, men det var null stress, liten, lett, leken, morsom :)

vorfor bytta du ut tesla

hemi

Hatet å gå ut og inn av den, selv om jeg tok rattet helt frem og setet helt bak, det og at jeg hadde litt styr med oppripede felger på service/hjulskift, og manglende plastklips satt på plass som reiv opp baksetet, samt uheldig episode med død lader og endel andre småting i forbindelse med service. Interiør som løsnet, altså selve trekket på B stolper og tak som slapp i limet, seter som gnisser osv... du føler ikke det er bil til over 1 mill, hører til med historien at min ikke engang var av de tidligste som kom.

Kjøper sikkert tesla igjen om de kommer med en mindre, og kanskje høyere bil. Skal du ha sportsbil innsteg skal det være sportsbil. har vurdert X'en, hadde den tatt 3500KG henger hadde jeg kanskje hoppet på.

Komme ut og inn av garasjen var også litt pain, samt parkering og da komme seg inn og ut på trange kjøpesenter plasser. Du aner jo ikke hvor hjørnene er rart de ikke har det porsche har og flere andre, sånn 360 view med kamera rundt hele bilen, og kombinerer du det med dyre lavprofil felger som koster....

Ellers veldig fin å kjøre og fornøyd på generell basis, bare fikk nok en dag :p

Reka

Himmel og hav! Skjønner ikke at det går ann å oppføre seg sånn!?! Her spør en fyr om råd til ny elbil, og folk flyr i tottene på hverandre. Han må jo tro elbilister er klin kokos.. Mitt råd er å prøvekjøre de forskjellige bilene du syns kan passe ditt behov og velg utifra hjertefølelsen. Når jeg skulle kjøpe elbil i våres prøvekjørte jeg leaf, soul og golf. Hadde behov for 5 seter og ei barnevogn baki. bestemte meg for soulen, dagen etter bestemte jeg meg for leafen og neste dag for golfen. Sånn holdt jeg på i et par uker før jeg landet på golfen. De alle har sine skjønnheter og skavanker. Prøvekjør og finn den bilen du trives best med er mitt råd.  ;D ;D
Larvik - e-golf

tiger``n

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 13. oktober 2016, klokken 23:42
Man kan godt trekke inn bruktimport, men det gjør ikke Kia Soul EV til noen bestselger. Mange elbiler blir bruktimportert i hopetall. At bensinversjonen er på topp 20 i USA (litt av et selskap av kvalitetsbiler når man ser på listen) er egentlig bare støy i diskusjonen.
Kan ikke noen heller fortelle hvorfor de mener Soul er bedre enn Ioniq. Jeg lover å lytte til alle argumenter med et åpent sinn.
Jeg spør av ren nysgjerrighet, hva har du opplevd med Soul som gjør at du har så dårlige erfaringer og meninger om den. Fra dine uttalelser høres den jo helt horribel og ubrukelig ut. I forhold til E-golf, Leaf og Zoe, alle biler til rundt 200 tusen, hva er den spesielt dårlig eller svak på?

Kristian O

Vi kjøpte ny bil 2 i haust etter lengre tids vurdering. Vurderte e-Up, Leaf, Zoe, I3, Golf, Soul og Ioniq.
Prøvde alle, og diskutert fordeler og bakdeler.
E-Up var rett og slett for lav takhøgde på, og I3 synes vi er direkte stygg samt at den hadde et veldig "billig" preg innvendig.
Golf og Leaf er for dyr for såpass kort rekkevidde.
Ioniq og soul var ok, og av dei var det kun Soul som var å få tak i brukt.
Vi fikk  en 2016 Exclusive modell som hadde gått 3500 km til 217.000,-  :)
Om vi skulle kjøpt heilt ny bil hadde det blitt Ioniq.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

moby666

Ville helt klart valgt soul fremfor zoe (også 41 kwh) og Leaf 30 kWh.

PS. Kommer en oppgradert soul til sommeren med større batteri og endel nytt utstyr.


2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA