Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Amerikansk e-Golf forum

Startet av rohauge, torsdag 01. januar 2015, klokken 04:39

« forrige - neste »

Teddy4U

#30
Har charge amps kabelen. Fikk nettopp montert en vanlig 16A kontakt dedikert kun til bilen, er ca 1,meter fra kontakten inn til sikringsskapet. Ingen problemer å lade på 16A så langt, ingen spesiell varmgang i kabel eller sikringer. Og du verden så mye raskere det lader (60%) :-) Bare husk å la kabelen ligge helt utrullet for å unngå varmgang. Min erfaring iallefall.
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

edyrli

Hvis du skal bruke Schuko regelmessig på 16A ville jeg anbefalt å sette opp en sånn:
http://www.nofuel.no/Produkt/greenup-220v-kontakt-#product
Den er godkjent for å levere 25ah over 8 timer. Den har bedre kontaktflater som gir mindre varmgang med vedvarende høy strøm. Det følger også med knagger du kan henge kabel og ladekladd på.
Jeg bruker denne på trilling og er fornøyd.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

elektrolux

Hva syntes du om kvaliteten og passfomen på plasten?

Ser ut som den er lite dyp og mangler fysisk støtte.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA