Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil på elektronisk styreenhet

Startet av HHF, onsdag 21. mars 2007, klokken 18:14

« forrige - neste »

HHF

VG har kastet seg inn i batteriprisdiskusjonen ... http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=170262

De viser også til DinSide som var ute med dette på fredag 16. mars http://www.dinside.no/php/art.php?id=373693

Det er visstnok søkt om momsfritak på leasingen av batteriene også ...

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Hentet fra VG:

"Vi ønsker at det skal være en fordel og trygghet for forbrukeren med batteriavtalen. Dette er en slags forsikring. Batteriet koster rundt 80.000 kroner. I bilens pris ligger halve prisen til batteriet, og den månedelige avgiften dekker blant annet service og vedlikehold av batteriet, sier markedssjef Invgild Ladehaug i Think."

Dersom ovenforstående medfører riktighet burde det tilsi at ny Think med batteriet koster 240000 NOK. Eller 160000 kr + 80000 kr for batteriene. Da må det jo være mye bedre å kjøpe bilen med batteri. ::)

Med 1200 kr måneden som alternativ kommer en ut som vinner allerede etter 3 år, og det burde være risikofritt med tanke på garantiordninger som likevel eksisterer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Jeg leser også utsagnet fra markedssjef Invgild i Think på samme måte.

Den batteriprisen en da betaler for med månedsleie for er 40.000,-

Betaler en renter og avdrag på dette over 5år blir det med 8% rente 545 kr/mnd. Da blir det  430kr/mnd i service og forsikring på batteriene dersom det blir fritak for moms eller 674 kr/mnd dersom det ikke blir fritak.

Hvis dette er hva Think må ha for å garanter og serve Zebra batterier tro jeg de har satset feil. ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

espen

jeg tror Think satser helt riktig, med en garantert batterikostnad som ligger noe over Kewet Buddy ved 10 000 km/år. De ser også ut til å komme greit ut av prissammenligningen med en liten bensinbil. Hvis man kjører mer øker fordelen med en Think.

Jeg vet ikke om nye Think er billig, men det er en god investering hvis man må kjøre et par mil for å komme seg til jobben.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA