Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Havarert 106 - 2001-mod.

Startet av Elmo, onsdag 22. oktober 2008, klokken 22:30

« forrige - neste »

Elmo

Gladmelding til PSA-eiere i Asker og Oslo som er avhengig av verksted for vannservice osv.

Enviro åpner en avdeling på Nesbru i Asker i løpet av oktober.
Samme hus som Shellstasjonen.  Adresse Fekjan 3, 1394 Nesbru
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

#1
Åpning i løpet av oktober skal holde hardt. Jeg kjørte forbi der idag og lokalene står fremdeles tomme.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Griffel

Enviro melder at:

Verksmester og nødvendige fagarbeidere er ansatt og vi starter opp primo januar 2009.
Daglig leder er Harald Indreberg og økonomisjef er Gry Dalheim.
Begge treffes på telefon 90363538 og epostadressen er envirobil/krøllalfa/live.no.
En egen nettside er under arbeid.

De skal åpne "stille og forsiktig med gradvis overtaking av salg og service og vedlikehold av Citroën, Peugeot, Renault Kangoo m.fl. Større reparasjoner blir  fortsatt i Drammen.
Avdelingen skal også bygges opp til et GODKJENT VERKSTED FOR EU-KONTROLL og reparasjoner av alle typer biler."
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Nå ser det ut til at de har åpnet. Jeg kjørte forbi der igår kveld.
Det var kommet opp et Enviro banner og det var nye biler i butikken og to PSAer ute innenfor gjerdet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

pilt

Dette var kongebra! Og biten med EU-kontroll likte jeg også, men den kommer vel litt for seint i gang for meg denne gangen, for jeg har bare 2 mnd på meg.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Griffel

De er i full sving, så ta kontakt og spør om EU kontrol:
telef:
90363538
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

#6
Sitat fra: pilt på onsdag 07. januar 2009, klokken 00:57
.... jeg har bare 2 mnd på meg.

Hvis du går over tiden på kontroll får du automatisk et brev som gir deg én måneds utsettelse - så du har ikke bare 2 mnd. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Baltor

Og noen uker etter det igjen legges det inn en såkalt "begjæring", det betyr at bilen blir avskiltet hvis du kommer i kontroll.
EU kontroll kan også gjøres hos Biltilsynet, da slipper du unødige utskiftninger.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Elmo

#8
Sitat fra: Baltor på mandag 12. januar 2009, klokken 14:59
EU kontroll kan også gjøres hos Biltilsynet, da slipper du unødige utskiftninger.
Toegget sverd det der.
Man kan risikere at et verksted finner for mye feil i håp om å få reparasjonsjobber, men jeg syns ofte enkelte hos biltilsynet er noe unødvendig pirkete og firkanta (Ilmar liker vel ikke om jeg sier drittsekker - så jeg prøvde å la være).

I tillegg er faktsik Biltilsynet dyrere enn de fleste verksteder. Nå er det blitt sånn at verkstedene konkurrer på kontroll-prisen fordi det er lett-tjente penger - når man har investert i utstyret.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Laban

Biltilsynet skal vel slutte med å foreta EU-kontroll også?

Jeg bruker NAF. De har ingen ting å tjene på å finne feil, selv om de er litt pirkete de også (fikk anmerkning på opphenget på bakakselen som Ford mente var helt greit).
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

El rayo

Sitat fra: Baltor på mandag 12. januar 2009, klokken 14:59
EU kontroll kan også gjøres hos Biltilsynet, da slipper du unødige utskiftninger.
Hadde det enda vært så vel! De kjenner ikke alle regler med hensyn til årgangen på bilen der, heller. En jeg kjenner fikk mangel på rattlås, den gikk på når man vred nøkkelen helt mot venstre. Ifg Biltilsynet skulle den gå på først når nøkkelen ble tatt ut av låsen. Den regelen kom året etter.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

#11
Jeg brukte NAF i Sandvika nå i høst og der hadde de prøvd Think´er før ihvertfall og visste hvordan en Elbil virket, så det hele gikk smertefritt og fint for seg. Man er jo litt bekymret når ukyndige skal legge hendene på elbilen - jeg forlangte å bli med inn. Kan naturligvis bare anbefale dem da   ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Thomas Parsli

Jeg har brukt Snapdrive til både elbil  (Asker) og gammel Mazda (Majorstua) uten å oppleve problemer i form av mye feil.
Samme Mazda var hos biltilsynet hvor de definitivt var nøye nok, uten at jeg skal kalle de pirkete.

Snapdrive i Asker må jo ha en del erfaring med elbil, bare pga. beliggenheten og jeg bruker de gjerne igjenn fordi det er enkelt (toget;).
Mansjetten de så riktig anmerket byttet Enviro til halve prisen...

Thomas

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Griffel

Min erfraing med NAF i sandvika var en anmerking om en dings i forstillingen (Ytre nedre et eller annet). BOS fikk bilen til reperasjon men fant ingen mangler, den omtalte delen var godt innenfor fabrikkens tolleranser.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

eljet

NAF haugesund har vraket mange gode biler ved å finne tullefeil.
Rust er en ting som de henger seg oppi og det må tålest rust på en 15 år gammel bil så lenge det ikke er på bærende konstruksjon.

Har jobbet innen bil yrket noen år så jeg kjenner til hvor de finner mye feil og hvor det er enklest å få bilen igjennom.
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA