Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: blanding av nye og gamle blokker i et batteri

Startet av elektrolux, mandag 28. januar 2008, klokken 11:36

« forrige - neste »

elektrolux

Ikke Elbil, men likevel interresant da det er snakk om avgiftsuntatt kjøretøy:

Rykter skal ha det til at bobiler kan bli fratatt skattefordelen. Det betyr at den ( i mine øyne ) ideelle bilen nr 2 ;D nemlig MB Viano Marco Polo i værste fall kan bli 200 000 kr dyrere fra i morgen av.

Jeg har kjøpt fra denne karen, og kan anbefale han som seriøs og ærlig.

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12192436&sid=2cabd-QjS489069&pos=3&tot=5

Moderator: Du må gjerne fjerne dette innlegget dersom du mener det er helt off topic.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

Hvordan vil det stille seg med en konvertert bobil?
Bobiler har jo en stor takflate til solpaneler.
Og plass til en nedfellbar vindgenerator.

Henning
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Og plass til mange batterier under bilen.

En ren elektrisk bobil blir vel vanskelig å få til i praksis. Sist jeg kjørte min ble det 160 mil på en dag, noe som vanskelig lar seg gjøre rent elektrisk, men en hybrid hadde vært meget velkomment.

Ikke minst når strømmen begynner å ta slutt etter en lang helg på festival.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Elbobil må være ypperlig for småbarnsfamilier. Korte dagsetapper og lange hvile- og lade-pauser.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

#4
Nå skjedde ingenting 24 januar, men jeg turde ikke vente lenger, og kjøpte en ny fra Tyskland. Dermed er min "gamle" Camper til salgs. Se: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=12451229

I tillegg til at dette er markedets beste tilbud på slik bil, er et av argumentene mine at de 150 000 + en sparer i forhold til en som er kjørt 36000 km mindre, kan en bruke på Elbil.

Den nye bilen har partikkelfilter, men om dette er mer miljøvennlig tatt i betraktning at den brukes kun til langkjøring, og har ørlite høyere forbruk vites ikke. Hadde foretrukket uten partikkelfilter for mulig redusert forbruk, og definitivt redusert kostnad på oljen som er mye dyrere på en bil med partikkelfilter. De 500 kr en sparer i årsavgift spises fort opp av ekstrakostnaden på service på bil med partikkelfilter.


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

I følge flere kilder skjer avgiftsøken fra 01.01.-09

Det er snakk om 270k ekstra på en 150 hk, og 320k ekstra avgift på en 205 hk 3 liter.

Dette er den perfekte nr 2 bilen, for de som greier seg med 4 seter (og 2 dobbelsenger )

Uavhengig av fergetider, og hoteller. En spart overnatting på hotel mer enn dekker dieselkostnaden for en hel dags kjøring.

Min 150 hk er selvfølgelig solgt nå, men her er et kupp: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14904205&sid=xz5cbahZ61S255373&WT.svl=Link
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA