Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange langturer?

Startet av NegativeElectrode, torsdag 04. september 2014, klokken 09:19

« forrige - neste »

NegativeElectrode

For Nissan Leaf er prisen på service 3625 kr, og servicer må følges om garantien skal gjelde. BMW(!) ligger 2500 kr under, mens Tesla har en avtale på 17500 over 5 år. Hos Tesla er ikke krav om å følge service for at garantien skal gjelde.
http://www.dn.no/privat/2014/08/19/2159/Motor/elbilister-klager-p-serviceutgiftene
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Mippen

#1
Som nevnt i en annen tråd er jeg litt kritisk til innehenting av priser til sammenligning. For eksempel Nissan sine priser baserer seg på Birger N. Haug sine priser, mens vi vet fra diskusjoner her inne at det er enorm variasjon i prisene på Nissan. Hvor de andre prisene er hentet fra står det ikke noe om. For å sammenligne priser må man hente inn priser fra alle merkeverksted som tar service på elbilene for at den skal være riktig. Når det er sagt så er prisene på Nissan høy enkelte plasser, men andre plasser er de ikke så ille. Det burde være like priser og de dyreste er for dyr.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

PSA opererer med service tid i sine manualer.

På f.eks gamle P106 og Saxo regnes .eks 0,6 timer for en vannservice.

Da er det bare å regne timepris x servicetid.

Riktignok tar vi selv noe mer enn vår timepris x 0,6t for vannservice på en slik bil, men da er liten elskjekk på batteri og motor inkludert, og ender opp på 500 kr inkludert moms, men pluss vann.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Birger

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. august 2014, klokken 18:34
Når det er sagt så er prisene på Nissan høy enkelte plasser, men andre plasser er de ikke så ille. Det burde være like priser og de dyreste er for dyr.
Det er heldigvis et vist nivå av kapitalisme.
Velg et billigere verksted....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Gordon Retriever

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. august 2014, klokken 18:34
Som nevnt i en annen tråd er jeg litt kritisk til innehenting av priser til sammenligning. For eksempel Nissan sine priser baserer seg på Birger N. Haug sine priser

Dagens Næringsliv er en Oslo-avis, hva hadde du forventet? :P

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. august 2014, klokken 18:34
Det burde være like priser

Ideelt sett er fri lokal prissetting det beste, selv om elbilens begrensede rekkevidde kan gjøre det vanskelig alltid å velge verkstedet med best pris.

Mippen

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 22. august 2014, klokken 00:46
Sitat fra: Mippen på onsdag 20. august 2014, klokken 18:34
Som nevnt i en annen tråd er jeg litt kritisk til innehenting av priser til sammenligning. For eksempel Nissan sine priser baserer seg på Birger N. Haug sine priser

Dagens Næringsliv er en Oslo-avis, hva hadde du forventet? :P

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. august 2014, klokken 18:34
Det burde være like priser

Ideelt sett er fri lokal prissetting det beste, selv om elbilens begrensede rekkevidde kan gjøre det vanskelig alltid å velge verkstedet med best pris.

Hehe, sant...  ;) Men det er en riksdekkende avis, så da bør den utdype bedre at dette gjelder lokalt og ikke over alt. Slik saken framstår nå ser det ut som  slik er det over alt. Det står bare på Nissan med liten skrift at det er hentet inn lokalt, ikke noe på de andre. Det gir folk et feil bilde av prisene.

Ja, det er en utfordring å finne et annet verksted med kort rekkevidde på bilen dersom det er langt mellom verkstedene. Litt prisforskjell gjør ikke noe, men når det er snakk om  flere tusenlapper på samme bil i forskjell er noe galt. 
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA