Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av hefo, tirsdag 23. september 2014, klokken 21:00

« forrige - neste »

hefo

Hei

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Peugeot 106 Electric 2001. 50 000 km. Reg.nr el10979 I annonsen står det følgende: Denne type bil skal ha batteriservice etter ca 400 Ah overlading. Eget diagnoseinstrument (EV-Lite) for bruk ifm service medfølger. Det er nylig utført batteriservice. Jeg lurer på levetiden på et slikt batteri? Jeg har lest meg fram til at det kan koste nok så mye å bytte batteri etterhvert.

Jeg fikk en tilbakemelding av selger: Denne bilen har NiCa batterier, altså ikke slike som dagens nye elbiler har. Den type batteri vet man ikke hvor lenge de varer. Det man vet er at tar man vare på dem så varer de lenge.
Bilen har totalt 20 batterier. Ett batteri koster ca 2000

Er likevel litt usikker på om det er et sikkert kjøp og håper dere kan hjelpe meg. Jeg har ingen erfaring med Peugeot.


emil

Jeg ville nok lagt litt mer penger på bordet og gått for en brukt trilling (i-miev, ion, c-zero). Da vil du får mye mindre overaskelser og det blir mye mindre å passe på i hverdagen. Mulighet for hurtiglading vil du da også få med på kjøpet.

Eller kanskje en Think med LiIon eller Zebra batteri.

hefo


bestorp

Sitat fra: hefo på mandag 08. september 2014, klokken 12:46
Hei

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Peugeot 106 Electric 2001. 50 000 km. Reg.nr el10979 I annonsen står det følgende: Denne type bil skal ha batteriservice etter ca 400 Ah overlading. Eget diagnoseinstrument (EV-Lite) for bruk ifm service medfølger. Det er nylig utført batteriservice. Jeg lurer på levetiden på et slikt batteri? Jeg har lest meg fram til at det kan koste nok så mye å bytte batteri etterhvert.

Jeg fikk en tilbakemelding av selger: Denne bilen har NiCa batterier, altså ikke slike som dagens nye elbiler har. Den type batteri vet man ikke hvor lenge de varer. Det man vet er at tar man vare på dem så varer de lenge.
Bilen har totalt 20 batterier. Ett batteri koster ca 2000

Er likevel litt usikker på om det er et sikkert kjøp og håper dere kan hjelpe meg. Jeg har ingen erfaring med Peugeot.

Hadde heller satset på en Trilling da (du får brukte 2011 modeller fra 90000 og oppover til en 120k), ialle det lille utvalget jeg har sett på finn.no istedet for å kjøpe en Peugeot 106 :)
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

Trafikkbestyrer

Kjenner noe til disse bilene, gode på vinterføre er mitt første stikkord. Ikke fult så bra er : varmeaparate klikker ofte (resulterer i kald luft, å inn på verkstedet å restarte apparatet), dårlig rekkevidde (rein bykjøring funker) vi klarte fra 5-7 mil pr lading på vinteren. Førersetet å passasjer sete løsnet, fikk ikke skrudd det på i gjenn pga rust i gulvet. Radio,n virker da den selv vil. Ellers var bilen bra!! Startet alltid, dro seg alltid fram, aldri noe problem med batteriet / det elektriske.

Ps: Pass på å aldri gå tom for bensin til varmeaparate!!! Da måtte den inn å restarte.
Dette var en 2001 med 35000 på telleren. Nye batteri for ca 7-8 siden

elektrolux

Med ca 50 000 km på telleren er batteriet ca halvslitt.

Disse bilene er meget gode å kjøre, og har et bra varmeapparat som ikke spiser rekkevidde om vinteren.

Er prisen rett, du kan skru selv og batteriet, og motor OK ville jeg anbefalt en slik framfor en trilling som koster 3 ganger mer. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA