Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Til dere uten parkeringssensorer

Startet av bullfinch, onsdag 03. september 2014, klokken 17:47

« forrige - neste »

bullfinch

lurium

scoot

Batteripakka di som er død, simple as that.

Døde den plutselig eller har den stått lenge? Laderens DC/DC omformer trenger ca 33-35V før den smeller ut no 12V så du får no liv i den.
Godsakan sitter under setene, relativt lett jobb, tar ca en time ( maks ) og få ut setene og kassa.

Eventuelt river du ut baksetet først og måler på B+/B- og ser om det kan være noe annet morsomt, sitter jo f.eks en stor 280A (?) sikring på en av kablene ned mot batteriene, men jeg tviler på den har gått uten at du merker det.
2009 Revai

edyrli

Du må først og fremst ut med baksetet for å måle batteripakke spenningen.
Det kan være mange grunner til bilen er død. Løs kabel, defekt blokk, røket sikring.
Jeg kjenner ikke detaljene på L-ion batteriet, men noen lithium kjemityper kan kan så høyt som 4.1v per celle, så det er ikke bare å begynne lade før du vet hvilken lithium kjemi som står i bilen.
Batteripakken skal ha spenning rundt 48 volt, sannsynligvis ligger hvilespenningen litt over dette..
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA