Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Wallbox Pure

Startet av Hyperstress, mandag 23. desember 2013, klokken 20:40

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Sitat fra: Vind på torsdag 09. januar 2014, klokken 08:46
Til trøst så har de fleste tyske el biler dette - også BMW. Etter å ha undersøkt litt er hovedargumentet fra produsent gateparkering og sikkerhet. De fleste ladepunkter er på gate eller langs vegg.  Sikker parkering er enten langs gate i kjøreretning eller å rygge inn på plass.  Når man rygger inn på en plass har man oversikt når man kommer, og oversikt når man kjører. Kjører man med fronten inn er det lettere å rygge ut mot en bil, fotgjenger eller barn.  Flere oljeselskaper og andre opptatt av sikkerhet har innført dette som krav for sine ansatte (å rygge inn når man parkerer).  Når man da står med bakenden av bil til vegg eller med kjøreretningen har man kortest avstand til lader.

Derfor er det sikreste stedet å ha ett ladepunkt på høyre side bak.  Det er ikke lenger ett problem at man ikke ser ladekabelen når man skal kjøre  Bilen varsler tydelig om den står i - og vil ikke begynne å kjøre.

Den ekstra mosjonen får vi ta som en bonus.  Så vil det jo være ett ekstra sikkerhetsargument ift Leaf når man skal selge om noen år  ;)

Om det virkelig er ett problem for noen kan man jo importere engelsk bil  ;D - men det har jo noen andre utfordringer...
"Så vil det jo være ett ekstra sikkerhetsargument ift Leaf når man skal selge om noen år  ;)"
Nåja, med Leaf'ens 360 graders kamera er det ikke farlig å rygge ut fra parkeringen ;-)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Rio

Langt bedre  ha den foran (slik både de gamle VW Golf CityStromer har, samt hybrid-Golfen). Der er den ikke i veien for forbipasserende som vil "leke" med den og den åpne ladeluken.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA